Verksamhetschef för Individ och familjeomsorg

Marks kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark

Mark är en attraktiv kommun med flera små och medelstora orter som alla präglas av gemenskap. Här värnar vi om varandra och vår livskvalitet. Strax utanför storstaden lever vi i harmoni med naturen.

Kinna är vårt administrativa och kommersiella centrum. Kommunen har 34 000 invånare och hos oss arbetar cirka 3 100 personer. Det innebär att Mark är en medelstor kommun med Borås, Göteborg och Varberg på bekvämt pendlingsavstånd. De tider då de flesta börjar och slutar sitt arbete för dagen går täta buss- och tågturer.

Här är det läge för det goda livet!
Läs mer om kommunen på www.mark.se

Publiceringsdatum
2015-04-27

Arbetsuppgifter
Är du trött på stress, administration och bristande resurser?
Marks kommun söker en utvecklingsinriktad Verksamhetschef för Individ och familjeomsorg.
I vår kommun har vi satsat på att utveckla det sociala arbetet utifrån en tydlig värdegrund där medborgare som är i behov av stöd ska mötas av empati och där våra medarbetare ska ha de resurser och den kompetens de behöver för att utföra ett bra arbete. Det innebär att vi satsar på kompetensutveckling, handledning och har tillsatt extra resurser i form av administrativ personal.
Vi har också ett väl utvecklat chefstöd vad gäller administration, HR och ekonomi.
Vi är en mindre kommun med ett annat tempo än storstaden, nära beslutsvägar och ett utvecklat teamarbeten inom Individ och familjeomsorgen. Vi söker nu en Verksamhetschef för Individ och familjeomsorg som kan fortsätta att utveckla vår verksamhet. Du blir chef för fem enhetschefer och verksamheten omfattar totalt ca 80 medarbetare.
Du har eget resultat- och budgetansvar och är direkt underställd socialchefen. Som verksamhetschef deltar du i socialförvaltningens ledningsgrupp och tar aktiv del i ledningen av hela förvaltningen samt är även föredragande i socialnämnden.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som verksamhetschef hos oss behövs erfarenhet av ledningsarbete och givetvis en relevant akademisk examen t.ex. socionomexamen eller juristexamen. Att vi är en samhällsstyrd organisation kräver speciell kunskap och förståelse. Har du dessutom erfarenhet av att leda och driva förändringsarbete är din nya arbetsplats en fantastisk möjlighet att utvecklas i - och utveckla: en dynamisk organisation med stark framtidstro. Med erfarenhet av ledarskap vet du vad som krävs:
en god samarbetsförmåga, ett strukturerat arbetssätt och ett gott omdöme för att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstagande. Du tycker också om att skapa resultat och ser möjligheter där andra ser hinder.

ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan.

Vi arbetar löpande med intervjuer.

Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-17
Ange följande referens när du ansöker: A468443
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Strandh, Rekryteringskonsult 0733-40 92 13 pia.strandh@cordovan.se

Företag
Marks kommun, Socialförvaltningen

Adress
Marks kommun, Socialförvaltningen
Marks kommun
51180 KINNA

Kontorsadress
51180 KINNA

Jobbnummer
2267615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marks kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen: