Verksamhetschef för Arbete och försörjning

Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Verksamhetsområde Arbete och försörjning har ett bredd uppdrag bestående av ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadsinsatser, kvinnofrid-våld i nära relationer, boende- och missbruksfrågor och mottagande av flyktingar enligt etableringsreformen.

Salems kommun är med i samordningsförbundet Huddinge, Botkyrka, Salem, och förbundets insatser är ett viktigt komplement till ordinarie verksamhet. Arbete och försörjning ansvarar för de projekt Salems kommun driver. Arbete och försörjning deltar i KNUT-samarbetet samt olika projekt.

Verksamheten är sedan 2013 samlokalisererad med landstingets beroendemottagning. Inom verksamheten arbetar två enhetschefer, socialsekreterare, arbetsmarknadssekreterare och arbetshandledare, sammanlagt 17 personer.

Publiceringsdatum
2014-01-31

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som aktivt vill leda, organisera och utveckla verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning, socialnämndens mål och intentioner. Det innebär att ta ansvar för personal, budget, kvalitets-,
samverkans- och utvecklingsfrågor. En översyn av verksamheten pågår med målsättning att skapa nya arbetssätt för att fler ska bli självförsörjande. Du ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Du är socionom eller har en likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper om den lagstiftning som styr.
Vi söker dig som har chefserfarenhet samt erfarenhet av handläggning av ekonomisk bistånd. Du ska ha goda kunskaper om hela verksamhetsområdet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-05-15

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-21
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A374972
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Häckner, Socialchef 0707-239409 christina.hackner@salem.se

Företag
Salems kommun, Socialförvaltningen

Adress
Salems kommun, Socialförvaltningen
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Jobbnummer
1766647

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen: