VD-assistent med HR-ansvar | Ystad Hamn Logistik AB

Hireq AB / Assistentjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hireq AB i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige

Om Ystad Hamn Logistik AB

Ystad Hamn Logistik AB har sedan 2000 ansvaret för hamnverksamheten i Ystad, vilket innebär all operativ drift, underhåll och utveckling. Under 2017 slog hamnen för tredje året i rad nya rekord avseende godsmängd, lastfordon, personbilar och passagerare. Hamnen är an av Sveriges största hamnar med daglig färjetrafik till Polen och Bornholm. Det är den tredje största färjepassagerarhamnen och vi är ca. 30 anställda.

Publiceringsdatum
2023-01-19

Dina arbetsuppgifter
Utvecklingen i Ystad Hamn går starkt framåt och vår VD behöver hjälp! Förutom att vara VD för det operativa hamnbolaget är han också hamnchef i Ystads kommun som äger och investerar i hamninfrastrukturen. Volymerna genom hamnen växer vilket kräver en noggrann planering. Vi har byggt nya färjelägen för att framtidssäkra vår verksamhet och har ökat kapaciteten, något vi nu ska dra nytta av och marknadsföra internationellt.

Tjänsten är en mixad roll där du gör allt från att boka resor, arrangera möten, stödja VD med diverse uppgifter, finnas tillgänglig för personalen med att t.ex. svara på frågor om kollektivavtal, utbildningar, scheman, vara behjälplig vid rekryteringar, uppdatera hemsida/intranät och sociala media m.m.

I din roll som HR-ansvarig förväntas du självständigt och aktivt driva HR-arbetet hos oss, vilket innebär både operativt och strategiskt arbete. Du får ett brett och utmanande arbete inom HR där du dessutom får vara med och bidra till hamnens utveckling. Dina arbetsuppgifter innefattar att ge kvalificerat stöd i alla förekommande HR-frågor såsom arbetsrätt och arbetsmiljö.

Du kommer även att agera som VD-assistent genom att stötta och avlasta honom inom en mängd spännande områden. Därigenom arbetar du nära företagets själ i ett högt tempo med mycket omväxling. Bl.a. kommer du att arbeta med dokumenthantering, brev, avtal etc. samt föra protokoll i olika sammanhang, t.ex. personalmöten och styrelsemöten. En serviceinriktad person med administrativt tänk helt enkelt.

Profil
Vi har ett högt tempo på arbetsplatsen så det gäller att du är beredd att kavla upp ärmarna redan innan du söker tjänsten! Du måste ha god hand med Office-paketet, vara van vid många bollar i luften samtidigt, gilla att ge service, ha arbetat med HR- och arbetsmiljöfrågor tidigare samt vara prestigelös och positiv. Arbetsplatsen kännetecknas av, förutom riktigt vass personal, en familjär men tuff stämning med högt i tak. Engelska i tal och skrift är ett måste och det är meriterande om du också talar danska och/eller polska då huvuddelen av våra kunder gör det. En typisk arbetsdag i Ystad Hamn är inte den andra lik och det är sällan man får gjort det man planerat just den dagen. Detta måste man vara beredd på, och det är kanske det som gör jobbet så stimulerande.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar Ystad Hamn Logistik med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hireq AB (org.nr 556878-4275), http://www.hireq.se

Arbetsplats
Hireq AB

Kontakt
Ingrid Duvander
ingrid@hireq.se
0705-470757

Jobbnummer
7361940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hireq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hireq AB: