VD-assistent

Wise Professionals AB / Receptionistjobb / Stockholm
2017-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "VD-assistent" (publicerad 2024-02-02) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

VD-assistent till Preem AB - är du vår nästa trainee!:

Som VD-assistent får du en variationsrik vardag med god inblick i Preems verksamhet. Tjänsten ger dig också möjlighet att utvecklas och gå vidare inom företaget på några års sikt.

Jobba för framtiden redan idag

Som VD-assistent kommer du att vara en del av ledningsgruppen och dela din tid mellan administrativa arbetsuppgifter och större eller mindre projekt. Ditt fokus kommer att ligga på exekutiva sekreteraruppdrag och att administrera och koordinera service åt VD och CFO och i vissa fall även styrelsen och koncernledningen. I mån av tid är du även administrativt behjälplig mot andra avdelningar på företaget.

Vi söker dig som vill arbeta några år nära Preems VD och styrelse innan du tar nästa steg. Tanken är att du efter 2-3 år går vidare till ett område som intresserar dig. Vi söker därför dig som har ett långsiktigt intresse för Preem. Tjänsten är placerad på Preems kontor i Stockholm och är en tillsvidareanställning.

I arbetsuppgifterna ingår att:

• Planera och organisera VD:s och CFO:s kalenderinformation och tidsschema för interna och externa möten, inklusive researrangemang, hotellbokningar, taxibokning, flygbokningar etc.

• Sköta attestering, posthantering samt protokoll efter koncernledningsmöten

• Administrera, korrekturläsa och förbereda styrelseunderlag

• Ansvara för den administrativa processen för företagets tjänste-, personal- och förmånsbilar samt daglig/veckovis kontakt mot Facility Management internt

• Driva och delta i olika projekt med skiftande tidsram och omfattning

Du blir en viktig del av Preem - en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer - från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.

Har du den här bakgrunden?

Vi söker dig som har en akademisk examen med fördjupning inom ekonomi, finans, HR eller teknik/naturvetenskap. Du har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet och goda kunskaper i Officepaketet. Framförallt i Word, Power Point och Excel. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet. Du behöver inte tidigare ha arbetat som VD-assistent.

Är det här du?

Som person är du professionell och prestigelös och van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är skicklig på att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar.

Vidare är du duktig på att kommunicera så väl muntligen som skriftligen. Det är viktigt att du kan hantera konfidentiell information från ledningsgruppen och styrelsen med diskretion samt att du har förmåga att följa instruktioner och procedurer. Tjänsten kräver också att du är strukturerad och flexibel och van vid att arbeta i en föränderlig miljö.

I rollen som VD-assistent på Preem är det viktigt att du agerar som en förebild utifrån Preems värderingar: Ansvarstagande, Inkluderande och Nyskapande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ta reda på mer!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lars-Christer Andersson på 073-521 65 78. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 mars. Du ansöker via www.wise.se/jobb. Fackliga kontaktpersoner: eller https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

Om Preem

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, förnybara drivmedel och eldningsoljor till företag och privatpersoner i Sverige. Våra två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner ton råolja per år. Drygt två tredjedelar av produktionen exporteras, vilket gör oss till Sveriges tredje största exportföretag. Preem har ett rikstäckande servicenät med cirka 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 300 anställda varav 900 arbetar vid våra två raffinaderier i Göteborg och Lysekil. Tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är vi över 3 000 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke. För helåret 2015 var Preems omsättning 66 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här

Mer om Preem: http://preem.se/om-preem/karriar/

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-02

Ersättning
Fast lön
Ja

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-29
Ange följande referens när du ansöker: 3171
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars-Christer Andersson

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
3352544

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: