VD- och Ledningsgruppsassistent Bring Citymail

Bring Citymail / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Citymail i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.

Bring ingår i koncernen Posten Norge AS som under 2011 hade en omsättning på cirka 23 miljarder NOK och cirka 20 000 medarbetare. Koncernens vision är att vara "världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern".

Våra värden Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.

Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund.

Bring Citymail hjälper företag att kommunicera via brevlådan som kanal. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Vi når 54 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden.

Det här är arbetet för dig som är strukturerad, driven och nyfiken och som uppskattar att få ett övergripande perspektiv men ändå möjlighet att lära känna ett företag från grunden.

Arbetet som VD- och Ledningsgruppsassistent innebär att dagligen utföra administrativa uppgifter på uppdrag av bolagets VD samt från ledningsgruppen. Rollen kräver att du har god förmåga att se vilket ansvar som behöver tas, samt att du snabbt kan sätta dig in i verksamheten och i olika situationer. Utmaningar är en naturlig del av vår vardag och i denna roll kommer du dagligen att kunna påverka och förbättra arbetsflöden. För rätt person finns det möjlighet att utöver ordinarie arbetsuppgifter även få involveras och driva andra arbetsuppgifter och mindre projekt.

Publiceringsdatum
2012-05-16

Arbetsuppgifter
• Ansvara för administration och planering i förhållande till möten och andra arrangemang som kräver bokning av lokaler, mat, transport, boende, utskick och inbjudningar
• Övergripande ansvar för bolagets avtalsdatabas, vilket innebär att registrera och arkivera nya avtal samt att säkerställa utgångsdatum av avtal och hålla kontakt med avtalsansvarig
• Ansvara för administration relaterat till vår utbildningsakademi, Citymail Academy, såsom att boka utbildningslokal, logi och resor för deltagare, men också att hantera dokumentation och registrering inför och efter genomförd utbildning
• Föra protokoll på möten och säkerställa eventuell koordinering i förhållande till dessa
• Ta fram sälj- och marknadsmaterial samt presentationer och dokument inför möten, utbildningar och eventuella större projekt
• Löpande göra uppdateringar på extern webb och företagets intranät

KRAVPROFIL:

• Mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Akademiska studier eller motsvarande erfarenhet tillskansad på annat sätt
• Har någon form av yrkeserfarenhet, gärna med erfarenhet från administrativt arbete eller projektarbete
• God kunskap inom Adobe Creative Suite (CS5), framför allt Adobe Acrobat samt In Design
• God kunskap i Sharepoint och något webbsideverktyg, med fördel Enonic vertical site

 VI SÖKER DIG SOM:

• Har ett strukturerat arbetssätt och en mycket god administrativ förmåga
• Är serviceinriktad och driven med ett flexibelt förhållningssätt
• Har hög integritet och en stor portion ödmjukhet och lyhördhet
• Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift   

VI ERBJUDER

• En platt organisation där dina egna insatser syns och gör skillnad
• En öppen och positiv atmosfär med bra gemenskap och där möjligheterna till personlig utveckling är goda
• Ett företag där medarbetarna sporrar varandra till framgång och som sätter HMS (Hälsa, Miljö och Säkerhet) högt på agendan.

Välkommen med din ansökan via länken "Skicka ansökan" till vänster. Ansökningar kommer att hanteras löpande men vi vill ha din ansökan senast 2012-05-27.

Frågor och information:

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta HR-Manager Maria Dillner, tele: 070-160 25 07.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Dillner, +46 70 1602507

Företag
Bring Citymail

Adress
Bring Citymail
Box 90108
12021 Stockholm

Jobbnummer
1246949

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Citymail

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Citymail: