Vattenfall söker agil coach till Umeå

Vattenfall AB / Personaltjänstemannajobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige

Som agil coach stöttar du verksamheten i den pågående agila transformationen vilket innebär alla roller från ledningsnivå till team och linjeroller.

Din roll som agil coach är framför allt riktat till vår supportenhet men kopplingen till den operativa delen är väldigt viktig. Ditt uppdrag blir även att hjälpa till att stärka det samarbetet i och med det agila arbetssättet.
I ditt uppdrag ingår även att stötta ledningsgruppen att ta nödvändiga beslut för att föra verksamheten framåt i transformationen samt att kompetensutveckla de agila rollerna. Du bör delta i teamens arbete i syfte att kunna ge rekommendationer som bidrar till utveckling.

Du kommer att arbeta med personer som har betydande roller för det agila arbetet och delvis facilitera möten, workshops och andra ceremonier. Att sprida din erfarenhet av agilt arbete är viktigt så en del av ditt uppdrag är att planera och genomföra förändringar som bidrar till agil utveckling.

Placering Umeå. Kundservice har verksamhet även i Stockholm så resor kan förekomma.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett kön, ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Vi ser fram emot din ansökan med personligt brev och cv via länken nedan senast 13 augusti 2017.

Välkommen med din ansökan!

Vattenfall söker agil coach till Vattenfall Kundservice i Umeå.

Vi erbjuder dig ett kreativt och utmanande arbete i en omväxlande miljö i ett av Sveriges största energibolag. Som agil coach kommer du att stå i centrum för en relativ nystartad agil transformation där du ges stora möjligheter att påverka utvecklingen. Vi erbjuder dig frihet under ansvar, möjlighet att tänka utanför boxen, bra arbetsförmåner och arbetskollegor som gör ett fantastisk bra jobb när förändringens vindar blåser i vår enhet.

Publiceringsdatum
2017-07-03

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad agil coach och som har flera års erfarenhet av att jobba som agil coach. Vi ser gärna att du har erfarenhet som scrum master. Har du arbetat agilt inom andra branscher än IT är det meriterande. Likaså om du har erfarenhet av agila transformationer så är detta av stor vikt för att ha framgång i denna tjänsten.

Vi söker en driven, kreativ person som vågar påverka. En relationsbyggare som lyssnar, tänker utanför boxen, som brinner för förändring som också kan inspirera, kommunicera, skapa engagemang och struktur för att få med sig medarbetare i förändringen. Vi söker en igångsättare som hittar nya vägar utifrån föränderliga förutsättningar och som når resultat genom tålamod, empati, ödmjukhet och förmågan att förse andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du drivs av att jobba med människor och utmaningen i att kunna hantera otydlighet och föränderlighet. Vi söker en person med goda ledaregenskaper där synlig, tydlig och modig är grundpelare. Vi ställer stora krav på initiativrikedom och eget självständigt driv att kunna omsätta planer i praktiken i syfte att ge resultat.

Du har god förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och du kan kommunicera obehindrat på engelska.

Vattenfall kundservice har omkring 300 anställda. Vattenfall Kundservice uppdrag är att ta hand om alla de elhandels- eldistribution- och värmekunder som Vattenfall har. Under de senare åren har Vattenfall expanderat sin service kopplat till energismarta produkter som hjälper kunderna att spara el, pengar och framför allt på miljön.
Vattenfall kundservice är uppdelat i en operativ del som hanterar alla inkommande ärenden som kommer från kund och en supportdel som stöttar verksamheten i form av effektiva processer, smarta systemlösningar och tydliga rutiner.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Ange följande referens när du ansöker: FU-00022
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Höger +46 727 28 27 57
Cecilia Bodin +46 725 64 71 00

Företag
VATTENFALL AB

Adress
VATTENFALL AB
Vattenfall
16956 Solna

Kontorsadress
Evenemangsgatan 13

Jobbnummer
3588126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vattenfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vattenfall AB: