Varuflödesplanerare till Dagab Göteborg, visstidsanställning

Dagab Inköp & Logistik AB / Gruv- och metallurgijobb / Göteborg
2024-12-11


Visa alla gruv- och metallurgijobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dagab Inköp & Logistik AB i Göteborg, Mölndal, Borås, Varberg, Halmstad eller i hela Sverige

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.
Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!

Nu söker vi dig!
Vi söker nu dig som är en driven person som vill arbeta i vårt team med flödesplanerare i Hisings Backa.
Anställningen är en visstidsanställning på 100% där arbetstider är förlagda till dagtid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som flödesplanerare ansvarar du för att planera, köpa och styra flöden av varor till Dagabs lager med fokus på att analysera och optimera servicegrad, inleveranskapacitet, lageromsättningshastighet, kassationer och kostnader. Du håller löpande kontakt och kommunikation med våra leverantörer.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
Operativt och taktiskt planera inflöden av varor till Dagabs lager utifrån efterfrågan
Planera och köpa in varor baserat på efterfrågeprognos med målet att optimera en hållbar servicegrad, kapitalbindning, kassationer och kostnader
Löpande analysera och justera leverantörs- och artikelparametrar och avvikelser i samband med behovsberäkningen
Att utveckla och följa upp nyckeltal för flödet
Hantera transportbokningar och ansvara för leveransbevakning av lagda order
Följa upp och agera för att inleveranser samt den beställda kvantiteten sker enligt plan
Löpande dialog med tilldelade leverantörer samt taktisk planering med utvalda leverantörer.
Leda och utveckla arbetet inom tilldelat ansvarsområde enligt avdelningens ansvarsfördelning
Leda eller delta i förbättringsaktiviteter internt och mot andra avdelningar som syftar till att effektivisera och/eller förbättra varuflödet
Kontakter med interna och externa samarbetspartners med syfte att hitta ständiga processförbättringar

Ansvar och befogenheter
Att utföra ovan arbetsuppgifter i enlighet med företagets policyer och riktlinjer
Ansvar och befogenhet att leda arbetet inom tilldelat ansvarsområde samt ansvar för ansvarsområdets utveckling

Erfarenhet och kunskaper
För att du ska vara rätt person för rollen så ställer vi följande krav på dig som söker:
Högskoleutbildning med inriktning mot logistik/supply chain eller motsvarande utbildning
Svenska och engelska i tal och skrift, obehindrat
Datorvana och kompetens att använda MS Office Paketet. Kunskap att ta fram, hantera och tolka data i Excel.
Förmåga att arbeta i flertal olika och avancerade IT-system
Erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete

Kompetenser
Kommunikativ förmåga som skapar gott samarbetsklimat, delaktighet, glädje och engagemang
Strukturerad, resultatorienterad, analytisk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dagab Inköp & Logistik AB (org.nr 556004-7903)
Exportgatan 53 (visa karta)
422 46  HISINGS BACKA

Jobbnummer
9055863

Prenumerera på jobb från Dagab Inköp & Logistik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dagab Inköp & Logistik AB: