Vårdförbundet Direkt söker vikarierande Rådgivare
Vårdförbundet / Administratörsjobb / Stockholm
2016-05-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vårdförbundet Direkt söker vikarierande Rådgivare" (publicerad 2016-05-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vårdförbundet i Stockholm,
Uppsala,
Nyköping,
Västerås,
Gävle eller i
hela Sverige Vårdförbundet är ett partipolitiskt obundet yrkesförbund för sammanlagt ca 114 000 sjuksköterskor, barnmorskor, röntgensjuksköterskor och biomedicinska analytiker. Verksamheten leds av en förbundsstyrelse centralt och 21 lokala avdelningsstyrelser. Kansliet har ca 180 medarbetare och är indelat i ett antal nationella och sex lokala enheter. Arbetet leds av en kanslichef. Vårdförbundet eftersträvar mångfald avseende ålder, kön, kulturell och etnisk bakgrund. För mer information se vår hemsida
www.vardforbundet.se Vårdförbundet Direkts uppdrag
Vårdförbundet Direkt är en personlig arbetsrättslig och facklig rådgivningsservice. Vi svarar på frågor om bland annat yrkes- och anställningsvillkor, lön, utveckling och karriär, arbetsmiljö och medlemskap. Vi ger kvalificerad rådgivning via telefon och mejl, och finns till hands för både medlemmar och förtroendevalda alla vardagar mellan kl. 8 och 18. Vi söker nu en rådgivare till vår glada och engagerade arbetsgrupp på nio medarbetare.
Du arbetar självständigt, men hela tiden i samråd med kollegor och chefen för verksamheten. Majoriteten av kontakterna sker via telefon, och vi arbetar nära varandra i kontorslandskap.
Publiceringsdatum2016-05-30ProfilVi söker dig med högskoleutbildning t.ex. personalvetare, jurist, utbildning från våra medlemsyrken eller annan likvärdig utbildning.
Du har en hög grad av pedagogisk förmåga och att du visar ett gott bemötande anpassat efter medlemmens situation.
Du har några års arbetslivserfarenhet och goda kunskaper om arbetsmarknadens lagar och avtal.
Vi ser gärna att du har en djupare kunskap inom något arbetsrättsligt område och med fördel erfarenhet av fackligt arbete.
För att lyckas i rollen har du en god samarbetsförmåga och god förmåga att strukturera och prioritera information. Du behöver också ha god datorvana, då vi arbetar i flera olika interna system. För att trivas i gruppen behöver du vara en prestigelös person som delar kunskaper och erfarenheter med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi är olika, och vi tycker att olikheter är bra för att få varierade inspel och synsätt på våra frågor. Vi söker därför medarbetare med varierade bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter för att få mesta möjliga mångfald till verksamheten.
Mer information
Vårdförbundet Direkt finns på Vårdförbundets nationella kansli, centralt placerat på Adolf Fredriks kyrkogata i Stockholm. Arbetet är schemalagt mellan kl. 07.30 och 18 med möjlighet att påverka schemaläggningen (önskeschema). Vi tillämpar förtroendearbetstid.
För mer information om tjänsten är du välkommen att ringa enhetschef Therése Alsing på telefon 08-14 78 14, eller mejladress
therese.alsing@vardforbundet.se . Fackliga företrädare på Vårdförbundet är Anna Malm, Akademikerföreningen, telefon 08-14 77 64 och Margreth Johansson, Unionen-klubben, telefon 0480-62252.
Anställningsvillkor
Tjänsten är på heltid och är ett föräldravikariat som sträcker sig from 2016-09-01-2017-07-31 med eventuell möjlighet till förlängning.
Vårdförbundet har i denna rekrytering tagit ställning till de annonseringskanaler vi vill använda och undanber oss därmed sådana försäljningskontakter.
Välkommen med din ansökan senast den 2016-06-13
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVårdförbundet
AdressVårdförbundet
Vårdförbundet Box 3260
10365 Stockholm
KontorsadressVårdförbundet Box 3260
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2876325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.