Vårdadministratör, Ögonmottagning och Dagavdelning

Östergötlands Läns Landsting / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östergötlands Läns Landsting i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Ögonkliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping omfattar kliniken i Linköping, öppenvårdsmottagningen vid lasarettet i Motala samt syncentralen i Linköping. Organisatoriskt är ögonkliniken en del av Sinnescentrum i Östergötland. Vid kliniken i Linköping ges dels länssjukvård till invånarna i centrala och västra länsdelarna och dels högspecialiserad vård till invånare i Östergötlands, Jönköpings och Kalmar län. I stort sett alla typer av ögonsjukdomar diagnostiseras och behandlas vid kliniken.

Är du intresserad av att ha en tjänst som erbjuder variation, nya kunskaper och som ger dig en bred kompetens som vårdadministratör? Då är denna tjänst något för dig!

Publiceringsdatum
2020-01-22

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en vårdadministratör till vår mottagning och dagavdelning i Linköping. Vi är idag en grupp på åtta vårdadministratörer samt två receptionister och en administratör. Vår grupp har en bra sammanhållning och även ett gott samarbete med de övriga yrkesgrupperna på kliniken. Som vårdadministratör ingår du i diagnosteam och har ansvar för bokningar och remisshantering inriktade mot olika diagnoser, till exempel diabetes, grön starr och skelning. Du har även ansvarsområden i form av telefoni, förråd, diagnoskodning, handleda studenter och hantering av vissa av våra IT-system. Vidare kommer ditt arbete bland annat att bestå av journaldokumentation inom öppen- och slutenvård. Du kommer även att ansvara för bland annat väntelistor samt lyssna av röstbrevlådor och åtgärda ärenden i "Mina Vårdkontakter".

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har vårdadministratörsutbildning. Du har gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivits ovan. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av regionens IT system.

Dina personliga egenskaper
Då du i ditt arbete möter många olika personer har du lätt för att samarbeta och bemöter andra människor på ett bra och professionellt sätt. Hos oss kan arbetsdagens planering snabbt ändras och detta ser du inte som något hinder utan mer som en möjlighet och du har förmåga att anpassa dig därefter. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver processerna framåt utifrån prioriteringar och uppsatta tidsramar. Att leverera med kvalité ser du som självklart.

Anställning och information
Anställningen är en tillsvidaretjänst på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Almir Imsirovic, 010-103 23 14, Almir.Imsirovic@regionostergotland.se

Facklig företrädare för Vision är Ann-Kristin.Pahlm, 010-103 00 00 (växel), Ann-Kristin.Pahlm@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 23 februari 2020. Vi arbetar med löpande urval och ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Östergötlands Läns Landsting

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östergötlands Läns Landsting (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Region Östergötland

Jobbnummer
5055513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östergötlands Läns Landsting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östergötlands Läns Landsting: