Vårdadministratör/läkarsekreterare, Kirurgiska kliniken
Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
2016-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vårdadministratör/läkarsekreterare, Kirurgiska kliniken" (publicerad 2018-01-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Centrum för Kirurgi, Ortopedi och Cancervård, CKOC, bedriver länsövergripande sjukvård i Östergötland samt regionsjukvård i sydöstra sjukvårdsregionen. I uppdraget ligger även att stimulera forskning och utveckling. Inom CKOC bedrivs verksamhet inom kirurgi, ortopedi, urologi, onkologi, hematologi, lungmedicin samt radiofysik. Vid Kirurgkliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping bedrivs vård och behandling av patienter inom områdena övre abdominellkirurgi, kolorektalkirurgi, endokrinkirurgi, brösttumörkirurgi, barnkirurgi samt traumavård. Kliniken bedriver både länssjukvård och högspecialiserad vård.
Publiceringsdatum2016-09-05Dina arbetsuppgifterVi söker en vårdadministratör eller läkarsekreterare till Kirurgiska klinikens sekretariat. Du kommer att ingå i ett sekretariat om 16 läkarsekreterare/vårdadministratörer och en enhetschef. Som sekreterare hos oss arbetar du bland annat med journaldokumentation i öppen- och slutenvård där kodning är relevant, det ingår även arbetsuppgifter som hantering/bevakning av remisser, posthantering och scanning. Du kan även komma att få arbeta med multidisciplinära konferenser, kvalitetsregister och verksamhetsstatistik. Viss helgtjänstgöring förekommer (cirka 3 - 4 helger per år). Vi söker dig som ser det som en utmaning att initiera och driva kvalitets- och utvecklingsarbete inom det administrativa området.
Erfarenhet och utbildningDet är ett krav att du är utbildad vårdadministratör eller läkarsekreterare. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic och andra relevanta IT-system för Region Östergötland. Vi ser gärna att du har intresse för att utveckla din roll som vårdadministratör eller läkarsekreterare då vi har som målsättning att överta administrativa arbetsuppgifter från bland annat sjuksköterskor.
Dina personliga egenskaperDu är en person som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp, du är tydlig i ditt sätt att kommunicera med kollegor, kunder och patienter. Arbetet ställer krav på eget ansvarstagande och flexibilitet. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet, att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och att du självständigt kan prioritera och organisera ditt arbete.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst från den 1 november 2016, gärna tidigare efter överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Mikaela Lindholm, 010-103 35 45
Mikaela.Lindholm@regionostergotland.seFackliga företrädare för Vison är Anders Paulsson, 010-103 35 33
Anders.P.Paulsson@regionostergotland.se ,
Mikaela Petersson, 010-103 36 19,
Mikaela.Petersson@regionostergotland.seSå ansöker duSista ansökningsdag är den 30 september 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Denna tjänst utannonseras endast internt inom Region Östergötland.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
Kirurgiska kliniken US 581 85 Linköping
58185 Linköping
KontorsadressKirurgiska kliniken US 581 85 Linköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3029332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.