Vårdadministratör
Region Östergötland / Administratörsjobb / Norrköping
2022-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vårdadministratör" (publicerad 2023-08-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Åtvidaberg eller i
hela Sverige Akutkliniken i Norrköping består av akutmottagningen och akutvårdsavdelningen, AVA.
På akutmottagningen tar vi årligen emot cirka 50 000 patienter. På AVA vårdas de patienter som behöver inneliggande vård några dagar, här har vi även IMA platser för patienter som har behov av förhöjd vårdnivå. Vårdadministratörerna arbetar mot hela akutkliniken och är en mycket viktig tillgång för akutverksamheten och för våra patienter. Gruppen är ett hjälpsamt, ambitiöst och glatt gäng som idag består av 19 stycken kvinnor och män.
Arbetsbeskrivning
Vi har genom ett RAK projekt hittat nya spännande arbetsuppgifter för gruppen och behöver nu utöka gruppen med två vårdadministratörer som kommer tillhöra akutklinikens administrativa enhet. Vi arbetar roterande på våra olika stationer vilket gör arbetet omväxlande. Vi skriver diktat för både sluten- och öppenvård på akutkliniken som innefattar medicin, kirurg och ortoped. Vi arbetar i informations- och ledningsdisk där vi i första hand ankomstregistrerar våra gående patienter och de som kommer till akutmottagningen med ambulans, här har du nära patient-kontakt. Samtliga vårdadministratörer på akutkliniken har egna ansvarsområden, lite olika beroende på egna intressen och tidigare kunskap, där det ges möjlighet till utbildning och personlig utveckling.
Tjänsterna är tillsvidareanställning på 100%. På akutkliniken har vi förmånen att få arbeta enligt önskeschema vilket innebär att du själv i viss utsträckning kan styra din tid efter dina egna behov och önskemål. Arbetstiderna varierar mellan klockan 06.45-24.00 och vi arbetar två helger av fem. Tillträde enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2022-12-05Erfarenhet och utbildningEtt krav är att du är utbildad vårdadministratör. Du har en god hörförståelse och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic och andra, för Region Östergötland, relevanta IT-system.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är en engagerad vårdadministratör och som vill arbeta på en stor och spännande klinik. Du trivs i grupp men har även förmåga att självständigt planera, strukturera och organisera ditt arbete utifrån de förutsättningar som råder i verksamheten. Arbetet ställer krav på eget ansvarstagande och flexibilitet, du anpassar dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du är lugn även i akuta eller pressade situationer och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du är serviceinriktad och uppskattar ett omväxlande arbete på en stor klinik samt är positiv till utvecklingsarbete.
Läs gärna här om våra
https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2540".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Östergötland (org.nr 232100-0040)
Arbetsplats Akutkliniken ViN
Kontakt Enhetschef Åsa Dufva
010-1042462. Jobbnummer 7231914
Observera att sista ansökningsdag har passerat.