Valdemarsvik rekryterar Kanslisamordnare

Experis AB / Administratörsjobb / Valdemarsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 700 medarbetare. Läs gärna
mer om vår kommun och vårt arbete på www.valdemarsvik.se

Är du nyutexaminerad eller har några års erfarenhet av likande roll i offentlig sektor? Då är du välkommen att söka vår lediga tjänst som kanslisamordnare!

Publiceringsdatum
2023-09-22

Dina arbetsuppgifter
På kansliet är vi tre personer som arbetar tätt tillsammans i ett väl sammansvetsat team. Kansliet ansvarar bland annat för kommunens ärendehantering, arkiv och utför det administrativa arbetet kopplat till politiska sammanträden. Avdelningen är centralt placerad i kommunen och arbetar mot alla verksamheter med kommunaljuridisk kunskap, utredningar och handläggning.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att bidra i det kontinuerliga arbetet med att utveckla och samordna kommunens ärendehandläggning och nämndadministration. I rollen som Kanslisamordnare ingår också att ansvara för kommunens dagliga posthantering, registrering samt att vara kommunens arkivarie. I din roll kommer du även arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter och utveckling kopplad till kansliavdelningen samt det kan förekomma arbetsuppgifter så som till exempelvis framtagande av styrdokument och ledning av utbildningsinsatser. En del av rollen innebär också ett sekreterarskap och administrativt stöd till kommundirektören.

Arbetet som kanslisamordnare erbjuder självständiga arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Det finns möjlighet att arbeta med och utveckla frågor du tycker är intressanta inom den kommunala verksamheten!

Vem är du?

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap, juridik, arkivvetenskap eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har du tidigare arbetat inom offentliga sektor och med utredningar är det ett plus. Arbetet är varierande och innebär kontinuerlig kontakt med förtroendevalda, handläggare, allmänheten och massmedia vilket ställer krav på flexibilitet samt samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat och organiserat och du kan vara drivande när det krävs. Du ska även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt ha en god datorvana.

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar Valdemarsvik Kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller therese.fyhr@jeffersonwells.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "aed9fa0c-ddac-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
valdermarsvik kommun

Kontakt
Therese Fyhr
+46703783508

Jobbnummer
8133014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: