Vägledare till konsumentupplysningen
Konsumentverket / Organisationsutvecklarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Konsumentverket har en nationell upplysningstjänst för konsumentfrågor, Hallå konsument. Där erbjuds konsumenterna stöd via telefon, e-post, chatt, Facebook och webb. Tjänsten ger vägledning och information om rättigheter och skyldigheter samt om hållbar konsumtion. Placeringsort: Karlstad.
Dina arbetsuppgifter
Som vägledare arbetar du med att besvara samtal och skriftliga frågor på svenska och engelska. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ge konsumenträttslig vägledning och lotsa konsumenten till att göra väl avvägda val. Det kan ofta handla om komplexa sammanhang som behöver redas ut och förklaras på ett enkelt sätt. Du för statistik över ärenden och fyller på den gemensamma kunskapsdatabasen med information.
Din profil
Du har högskoleutbildning, gärna inom juridik, ekonomi eller statsvetenskap eller annan som arbetsgivaren bedömmer som lämplig. Du har god vana av informationssökning och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Det är också en fördel om du har kunskap om grundläggande konsumenträtt.
Du har mycket god kommunikativ förmåga och kan förenkla komplicerade sammanhang och förmedla dem på ett förståeligt sätt. Du är ansvarstagande, har tålamod och ett professionellt bemötande. Att prata med människor är något du stimuleras av och du kan anpassa dig till ett varierat arbetstempo i en rörlig miljö. Du har uppdraget i fokus och en förmåga att snabbt ta till dig och omsätta nya kunskaper. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde den 1 oktober 2017, eller enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningarna får du av Marija Borenius chef på Enheten för konsumentupplysning (nås från den 14 augusti och framåt). Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket (076-110 41 09) och Bo Lång för Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer
0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg. Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2017/625.
Senast den 27 augusti 2017 vill vi ha din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Publiceringsdatum2017-08-07ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2017/625
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarija Borenius 0771-42 33 00
FöretagKonsumentverket
AdressKonsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD
KontorsadressBox 48
Jobbnummer 3629499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.