Utvecklingsledare till sektor kommunstyrelsen
Ale kommun, Sektor kommunstyrelsen / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ale kommun, Sektor kommunstyrelsen i Ale Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Utvecklingsenheten ligger på kommunstyrelsens förvaltning och där på avdelningen för strategi och uppföljning. Hos oss på utvecklingsenheten arbetar åtta personer inom områdena statistik och analys, processledning, digitalisering, projektledning, folkhälsa och styrning och uppföljning.
Publiceringsdatum2022-07-18ArbetsuppgifterFörändringstrycket på de offentliga institutionerna är högt i Sverige. Kommunen förhåller sig till många komplexa samhällsutmaningar såväl som möjligheter, vilket ställer krav på nyanserade och väl underbyggda beslutsunderlag och det är här du kommer in i bilden.
Du är en självgående och initiativrik utvecklingsledare som kommer att ingå i team styrning, planering och uppföljning där vi framför allt hanterar uppgifter som är kopplade till kommunens övergripande styrnings-, planerings- och uppföljningsprocesser.
När du inte bereder politiska beslut så handlägger du kanske remisser och genomför utvärderings- eller utredningsuppdrag. Du kommer ha ett särskilt ansvar för att stötta våra verksamheter med planering och uppföljning av internkontroll och du kommer att ansvara för kommunens omvärldsdag som är ett verktyg för oss i att ta fram nulägesanalyser inför nästkommande budgetår. Förutom de två huvudprocesserna arbetar du med uppföljning av politiska beslut, utvärderingar, utredningar och andra besluts- och kunskapsunderlag som våra förtroendevalda och andra beslutsfattare behöver.
Övergripande arbetsområden
1. Stödja verksamheterna med planering och uppföljning av internkontroll
2. Projektleda kommunens omvärldsdag
3. Beredning av ärenden för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige
4. Utredningar och utvärderingar av olika slag, på uppdrag vanligtvis från våra förvaltningar.
Kvalifikationer I våra olika uppdrag, är din kunskap i utredningsmetoder värdefullt för oss, men också din förmåga till att systematisera och strukturera. Vi är också särskilt intresserade av din initiativförmåga och kreativa sida som kommer väl till pass i uppdrag som exempelvis vår omvärldsdag. Du är dessutom en van och god skribent som vet hur man ska utveckla beslutsunderlag utifrån olika perspektiv, där du neutralt kan resonera, belysa och dra slutsatser. I din roll använder du olika metoder för ditt arbete och delar gärna med dig till oss kollegor av det du kan och tar hjälp av oss andra i dina ärenden på samma sätt. Du trivs fint med att presentera inför små som stora grupper och du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
För den här tjänsten behöver du ha med dig en avklarad examen på lägst kandidatnivå inom det samhällsvetenskapliga fältet, till exempel statsvetenskap, politik, samhälle eller offentlig förvaltning. En grundförutsättning för jobbet är också att du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Meriterande är arbetslivserfarenhet inom internkontroll där du exempelvis har arbetat övergripande med planering och uppföljning och/eller din arbetslivserfarenhet från politiskt styrda organisationer där du berett och handlagt ärenden.
Vill du veta mer om din blivande chef (Daniela) får du gärna kontakta Hussain som är kommunkontroller, han lovar att vara helt uppriktig. Om du vill prata om innehållet i tjänsten eller har andra tankar om rollen är du varmt välkommen att kontakta Daniela som är avdelningschef, men som blir din närmaste chef.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2023-01-01 1 januari 2023 eller ett datum som vi kommer överens om. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAle kommun, sektor kommunstyrelsen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1141782".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ale kommun (org.nr 212000-1439),
https://ale.se/ Arbetsplats Ale kommun, sektor kommunstyrelsen
Kontakt Kommunkontroller
Hussain al-Zubaidi
hussain.al-zubaidi@ale.se Jobbnummer 6830976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.