Utvecklingsledare för informationssäkerhet, Socialförvaltningen,
Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg,
Mark eller i
hela Sverige I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Publiceringsdatum2022-07-18ArbetsuppgifterVill du ha ett omväxlande och spännande arbete där du kan driva utvecklings- och förbättringsarbete? Vi söker en utvecklingsledare inom informationssäkerhet och GDPR med placering på Socialförvaltningen i Varbergs kommun. Socialförvaltningen ansvarar för omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg.
Socialförvaltningen, liksom kommunen i övrigt, befinner sig i en expansiv fas och ett stort fokus finns på att utveckla och förbättra verksamheten inför framtiden.
I rollen som utvecklingsledare kommer du att leda och samordna förvaltningens informationssäkerhetsarbete, vilket innebär både strategiskt och operativt arbete. Arbetet innebär att stödja verksamheterna vid till exempel risk- och sårbarhetsanalyser, informationsklassningar, efterlevnad av NIS-direktivet samt samordning och implementering av dataskyddsförordningen (GDPR). Du kommer också att planera för och genomföra utbildningar för medarbetare på området. I rollen kommer du att bidra med expertis och stöd.
Utöver detta kommer du att arbeta med att utveckla förvaltningens systematik kring informationssäkerhet. Du ingår i kommunens centrala arbetsgrupper för informationssäkerhet samt GDPR och har ansvar för att bära hem samt implementera det som beslutas på kommungemensam nivå.
I tjänsten ingår också ansvar för identifieringstjänsten SITHS. Din roll är att vara ansvarig utgivare vilket innebär ansvar för att regelverket efterlevs. I rollen ingår även att utveckla rutiner och arbetssätt.
Tjänsten i denna form är ny och du kommer att ha möjligheter att utforma tjänsten.
KvalifikationerVi säker dig som har akademisk utbildning med inriktning mot informationssäkerhet eller motsvarande kvalifikationer som vi bedömer likvärdiga.
Du ska ha erfarenhet av arbete med informationssäkerhet och kunskap inom informationsklassning och riskanalysarbete.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta med IT-juridik
• kunskap om ISO-standarder på informationssäkerhetsområdet eller liknande.
• arbetat med IT-säkerhetsfrågor
För att lyckas i uppdraget krävs att du är pedagogisk, systematisk och med god förmåga att planera och jobba självständigt. Du har lätt att samverka och har en serviceinriktad attityd. Du bör vara bra på att kommunicera och omsätta beslut och riktlinjer till kunskap och konkret handling.
Stor vikt kommer att fästas vid den personliga lämpligheten.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVarbergs kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1144136".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Arbetsplats Varbergs kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Avdelningschef
Alexandra Landin
070-240 36 71 Jobbnummer 6829719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.