Utvecklingsledare
Tjörns kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Tjörn
2012-06-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utvecklingsledare" (publicerad 2013-04-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Tjörn,
Stenungsund,
Kungälv,
Öckerö,
Orust eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tjörns kommun i Tjörn Tjörn är en ö-kommun med havet i blickpunkten. Kommunen har ca 15 000 åretruntboende, sommartid mer än fördubblas invånarantalet. Närmaste storstad Göteborg ligger knappt en timmes resväg härifrån. Närhet till naturskön miljö, god kommunal service och ett rikt näringsliv gör att allt fler väljer att leva på "Tjörn - möjligheternas ö".
Avdelningen för funktionshinder består av fem enheter med sex enhetschefer. Centralt finns avdelningschef, LSS-handläggare och utvecklingsledare. Avdelningen arbetar med hela LSS-området samt socialpsykiatri såsom boende, daglig sysselsättning, personliga assistenter, korttidsvistelse, korttidstillsyn, boendestöd, avlösare, ledsagare, kontaktpersoner och kontaktfamiljer.
Vi söker dig som gillar utvecklingsfrågor till en delvis ny tjänst som utvecklingsledare. Gärna du som har tidigare erfarenhet av att arbeta som chef men nu vill arbeta mer administrativt.
Publiceringsdatum2012-06-21ArbetsuppgifterSom utvecklingsledare arbetar du på uppdrag från ansvarig avdelningschef med att utveckla och leda processer inom avdelningens utvecklings- , analys- och kvalitetsarbete och att ta fram utredningar. Utvecklingsledartjänsten är i kombination med att en del av arbetet består av vardagligt löpande administrativt arbete. Du ska vara ett stöd för avdelningschefen när det gäller förändringsarbetet och med att omvärldsbevaka funktionshinderområdet och samordna kontakter med andra myndigheter och nätverk. Arbetet innebär vidare att uppdatera och inarbeta förändringar av lagar och avtal. Du kommer även att arbeta med uppföljning av verksamhet och ekonomi, statistik och sammanställningar. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och på så sätt bidra till dess utveckling. Därutöver skall du vara ett stöd för enhetscheferna i frågor gällande t ex personal, arbetsmiljö och samverkan.
KvalifikationerFör funktionshinderområdet adekvat högskoleexamen samt organisations- och kvalitetsutveckling eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Du ska ha en bred kunskap och erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ledande befattning, vidare att du är väl insatt i socialtjänstens verksamhetsområde med ett fokus på frågor inom funktionshinder och dess lagstiftning.
För tjänsten krävs även att du;
• är mål- och resultatinriktad samt drivande i implementeringsprocesserna
• har god förmåga att kommunicera och samarbeta
• har mycket goda kunskaper i att uttrycka dig i såväl tal som i skrift samt mycket goda datakunskaper
• är noggrann och flexibel samt har förmåga att utveckla och inspirera
• ska kunna arbeta i enlighet med avdelningens mål och riktlinjer.
• har kunskaper och erfarenheter i ekonomi-, budget- och personalarbete
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav på körkort.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde fr o m 1 januari 2013 eller efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-25
Vi kommer att kalla till anställningsintervjuer 13, 14 och 17 september.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.
Ange följande referens när du ansöker: soc 107/2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngegärd Gundersvik, 0304-60 10 76
Facklig kontaktEva Gustavsson, 0304-60 16 75
FöretagTjörns kommun
AdressTjörns kommun
47180 SKÄRHAMN
Jobbnummer 1279935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.