Utvecklingsinriktad arkivarie

Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och utbildning i svenska för invandrare (sfi).



Arbetsmarknadsförvaltningens administrativa stab har ett gemensamt ansvar för samlat administrativt stöd till förvaltningens direktör och stabs- och avdelningschefer samt för gemensamma administrativa och praktiska uppgifter på förvaltningens huvudkontor, nämndsekretariat, registratur och arkiv.

Staben arbetar med att ständigt utveckla de administrativa processerna och där spelar alla medarbetare i staben en viktig roll genom att aktivt delta i det arbetet och i att arbeta mot gemensamt uppsatta mål för verksamheten. Staben består av sex medarbetare och en chef och arbetsplats är förvaltningens huvudkontor i Slakthusområdet. Nu utökar vi staben genom att rekrytera en arkivarie.

Publiceringsdatum
2016-12-26

Dina arbetsuppgifter
Som arkivarie ansvarar du för förvaltningens arkiv och för det förvaltningsövergripande strategiska arbetet med dokumenthanterings- och arkivfrågor. Du ansvarar även för att leda och genomföra utvecklings- och förbättringsprojekt inom området.

Dina ansvarsområden omfattar bl. a. att:

- utveckla arkivorganisationen
- upprätta och uppdatera arkivbeskrivning med arkivregler
- förtydliga rutiner för hantering av akter
- utveckla och revidera dokumenthanteringsplanen utifrån verksamhetens processer
- göra gallringsutredningar
- strukturera och gallra i befintligt arkiv
- ta fram implementeringsplan
- driva förvaltningens införandeprojekt gällande eDok

Du kommer att bedriva utvecklingsarbete för att öka strukturen avseende arkiv- och informationshanteringen på förvaltningen och arbeta för att säkerställa en rättssäker hantering av förvaltningens allmänna handlingar. Du kommer i detta arbetet att ges stora möjligheter att påverka både processer och arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap
- 1 års erfarenhet som arkivarie inom offentlig verksamhet
- kunskap om digital dokumenthantering samt ett stort engagemang och intresse för utvecklingsarbete

Meriterande:

- erfarenhet som arkivarie från kommunal verksamhet
- erfarenhet av digitalt utvecklingsarbete inom arkiv- och informationshantering

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser:

Vi söker dig som är stabil och självgående med förmåga att driva dina egna processer vidare. Du kommer att utgöra ett stöd för många inom organisationen och det är därför av stor vikt att du är serviceinriktad och har en mycket god pedagogisk insikt. Du är kvalitetsmedveten i ditt arbete och ser helheter och till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Du ser fördelar med utveckling och tycker om att driva förändringsarbete.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Vi kan erbjuda dig:

• Ett självständigt och utvecklande arbete där du får arbeta med en bredd av verksamheter och där du får möjlighet att vara med att påverka och bygga upp funktionen från grunden.

• En sund och god arbetsmiljö då vi är måna om att våra medarbetare ska kunna kombinera yrkesliv och privatliv på ett bra sätt.

• Vinter- och sommartid

• Flexibel arbetstid

• 1 friskvårdstimme/vecka

• Friskvårdsbidrag

• Möjlighet att köpa förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/ https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-09
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2758
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin, HR-konsult 08 50811728
Amanda Hernbäck, Administrativ chef 08 50835511

Företag
Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta

Adress
Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta
Box 10014
12126 Stockholm-globen

Kontorsadress
Box 10014

Jobbnummer
3233719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen, Administrativa sta: