Utvecklings- och processorienterad Ekonom

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-01-16


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Gillar du att växla mellan detaljfokus och helhetssyn? Trivs du med att arbeta självständigt? Då kan du ha en spännande karriär hos vår kund!

Vi söker nu, för kunds räkning, en medarbetare som har intresse för processer och problemlösning samt grundläggande kunskaper i redovisning. Kunden är ett stort, välrenommerat företag med verksamhet i flera länder - en spännande arbetsplats för dig som vill utvecklas.

I rollen kommer du att arbeta med dagliga kontroller på transaktionsnivå, samtidigt som du bidrar till processförbättringar och deltar aktivt i projektarbete där helhetsperspektiv är viktigt. Du blir en viktig länk mellan Finans och IT på en nordisk plattform, där du ges frihet under ansvar.

Eftersom detta är ett längre konsultuppdrag blir du anställd hos oss på Avanzera och arbetar ute hos vår kund. Som konsult hos Avanzera får du fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som stöttar dig under hela din resa.

Vill du veta vad våra konsulter tycker om att jobba hos oss? Besök gärna:
https://www.reco.se/avanzera-ab

Publiceringsdatum
2025-01-16

Dina arbetsuppgifter
Dina ansvarsområden inkluderar:

Dagliga kontroller - Ansvara för att köptransaktion hanteras i enighet med avtal- och samarbetspartners samt avstämning av likvid från externa kortutgivare.

Interna processer och projekt - rollen kräver förståelse för integration mellan olika system och innebär hantering av omfattande, bitvis komplexa ekonomiska flöden. Det kräver ett proaktivt, strukturerat och logiskt inriktat arbetssätt, för att bland annat möta snäva tidsramar.

Redovisning - bu behöver ha en grundläggande förståelse för huvudbokskonton och moms.
Rollen innefattar löpande bokföring, rapportering, avstämning av huvudbokskonton och bokslutsarbete och.

Bakgrund
För att lyckas i denna roll ser vi att du är en person som är noggrann, drivande och nyfiken. Du arbetar strukturerat och metodiskt, med förmågan att hantera tidskrävande rutinuppgifter utan att kompromissa med kvaliteten. Du motiveras av att utveckla och förenkla processer och tar gärna själv initiativ till att kontakta andra och föra dialog för att lösa problem smidigt.

Vi ser att du har en hög IT-mognad, är skicklig på att arbeta i olika system och har ett starkt logiskt tänkande.

Dessutom är du serviceinriktad och prestigelös i ditt samarbete med både interna och externa kontakter. Du tycker om att analysera och förstå komplexa logistiska flöden och arbetar främst självständigt, men kan också samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. Du tvekar inte att ta itu med återkommande arbetsuppgifter som behöver lösas.

Kvalifikationer och erfarenhet
• Högskoleutbildning med kandidatexamen inom ekonomi/redovisning eller motsvarande.
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.
• Förmåga att uttrycka dig väl på engelska, både i tal och skrift.
• Erfarenhet av utvecklingsfrågor och systemtester är meriterande.
• Kunskap i Microsoft Dynamics 365 är meriterande.
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom redovisning.
• Erfarenhet av att arbeta i större projekt är också en fördel.

Placering: Kontoret ligger i Bromma, Stockholm.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Vi intervjuar kandidater löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Om företaget
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1723".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se

Jobbnummer
9107282

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: