Utredare till Socialförvaltningen
Varbergs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Socialförvaltningen i Varberg,
Mark eller i
hela Sverige Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialnämndens ansvarsområde omfattar barn, familj, vuxen och äldre. All myndighetsutövning är samlad i en gemensam uppdragsavdelning som även är beställare av verksamhet och all egendrift är samlad i två utföraravdelningar. Förvaltningen arbetar med beställar-/utförarorganisation.
Publiceringsdatum2015-12-01ArbetsuppgifterTjänsten ingår i förvaltningsledningsstaben som arbetar med övergripande och långsiktiga frågor på uppdrag av nämnd och ledning.
I uppdraget ingår utredningar av olika karaktär, beredning av nämndärenden såsom motioner och remisser, olika planer samt delaktighet i arbetet med årsredovisningen. I arbetet ingår även omvärldsbevakning av nya regler och bestämmelser samt aktuell forskning inom området.
I ditt arbete kommer du att arbeta såväl självständigt som i samarbete med nämndsekreterare, strateger och utvecklingsledare m.fl. Du företräder även förvaltningen i arbetet med externa parter. Förvaltningen arbetar utifrån ett processorienterat arbetssätt. Det är därför viktigt med förståelse för hur utvecklingsfrågorna integreras i processarbetet
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen inom offentlig förvaltning eller med annan samhällsvetenskaplig inriktning. Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt erfarenhet från arbete i offentlig förvaltning, gärna med liknande uppdrag. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet och har arbetat med utredningsuppdrag tidigare.
Du är en analytisk utredare som har lätt att uttrycka dig väl i tal och skrift och har förmågan att arbeta självständigt, men även i team, under eget ansvar. Du har lätt att ta fram väsentliga fakta, kan fungera som sakkunnig och presentera tydliga underlag som kan användas som beslutsunderlag på olika nivåer i förvaltningen. Du är öppen för, och bidrar till, de förändringar som verksamheten och omvärlden kräver. Du har god förmåga att se strukturer och helheter och är van att arbeta processorienterat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-15
Ange följande referens när du ansöker: A522913
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Lisa Bergman Gustafsson, Avdelningschef 0340-884 06, 0768-48 85 07
Facklig kontaktVision exp 0340-887 75 -887 26
Ulf Pellby, Akademikerförbundet SSR 070-267 80 51
FöretagVarbergs kommun, Socialförvaltningen
AdressVarbergs kommun, Socialförvaltningen
Norrgatan 25
43280 Varberg
KontorsadressNorrgatan 25 43280 Varberg
Jobbnummer 2553633
Observera att sista ansökningsdag har passerat.