Utredare till kommunledningsförvaltningen
Lomma kommun, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lomma,
Burlöv,
Lund,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lomma kommun, Kansliavdelningen i Lomma Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!
Kansliavdelningen är en av fem avdelningar på kommunledningsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, samtliga nämnder, utskott m.m. Avdelningen har också ansvar för ärende- och dokumentadministration, arkiv, juridiskt stöd samt gemensam handläggningsfunktion för överförmyndarna i Lomma, Burlöv, Kävlinge och Staffanstorp.
Publiceringsdatum2023-05-15ArbetsuppgifterI din roll arbetar du huvudsakligen med att ta fram kvalificerade beslutsunderlag, skriva yttranden och besvara remisser till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du hanterar ärenden inom många ämnesfält. Det kan exempelvis handla om att sammanställa svar på motioner eller remisser från andra myndigheter eller bereda ärenden från kommunens olika nämnder. Beroende på ärendets karaktär inhämtar du kunskap och erfarenheter från förvaltningarnas verksamheter och sakkunniga och utifrån detta sammanställer och framställer du pedagogiska beslutsunderlag till de förtroendevalda. I tjänsten ingår även uppgifter som dataskyddssamordnare samt arbete med så kallad visselblåsning. Du kommer även att genomföra utbildningar för chefer och medarbetare.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har minst två års erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du har kunskaper om kommunalrätt, förvaltningsrätt och offentlighet- och sekretesslagen.
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (ex. i roll som planeringssekreterare, utredningssekreterare, eller liknande), god förmåga och erfarenhet av att skriva utredningar, rapporter och beslutsunderlag samt erfarenhet av ärendeprocesser. Då arbetet innebär mycket kommunikation och skrivande är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag. Att kombinera arbete med föräldraskap är en självklarhet för oss.
Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62-2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lomma kommun (org.nr 212000-1066)
Arbetsplats Lomma kommun, Kansliavdelningen
Kontakt Rebecka Kärrholm, kanslichef
073-341 11 03 Jobbnummer 7775154
Observera att sista ansökningsdag har passerat.