Utredare till avfallsverksamheten i Partille kommun
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2025-01-31
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Partille kommuns avfallsverksamhet driver och utvecklar arbetet som rör det kommunala avfallsansvaret. Verksamheten ansvarar för fastighetsnära insamling, kommunens återvinningscentral i Öjersjö samt driver processer som rör avfallsförebyggande, åtgärder för ökat återbruk och ökad materialåtervinning. Kommunen har en regional avfallsplan som antogs 2021 och som är vägledande för verksamhetens arbete.
Inom avfallsbranschen finns många spännande uppgifter och utmaningar framöver; kommunalt ansvar för insamling av förpackningar, textilavfall, bygg- och rivningsavfall, matavfall, mm. Som vår utredare är du en i teamet som jobbar med dessa frågor och mer därtill.
Publiceringsdatum2025-01-31ArbetsuppgifterVi söker dig som är utåtriktad, duktig på att kommunicera och som kan skapa engagemang för avfalls och miljöområdet! Vill du vara med och utveckla vår organisation? Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en bred roll som involverar både att arbeta med kunddialoger, entreprenaduppföljning och systemutveckling i en bransch som arbetar med högst aktuella samhällsfrågor inom miljö och hållbarhet.
I din roll som utredare ansvarar du för att samordna och driva åtgärder och projekt i linje med avfallsplanens mål. Dina arbetsuppgifter inom avfallsverksamheten är varierande, du kommer bland annat att följa upp, kvalitetssäkra och förbättra insamlingsentreprenaderna, ha kundkontakt samt handlägga ärenden utifrån avfallsföreskrifter och avfallstaxa. Tillsammans med avfallsansvarig och utredare på enheten arbetar du för att utveckla avfallshanteringen.
I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Arbeta med processer i kommunens avfallshantering som berör avfallsförebyggande, återbruk samt ökad materialåtervinning.
• Handlägga ärenden med stöd av renhållningsordning och renhållningstaxa.
• Besöka verksamheter och flerfamiljsbostäder och informera om avfallsminimering, sortering, med mera.
• Arbeta med uppföljning, rapportering, statistik och kvalitetssäkring kopplat till verksamhetens entreprenader.
• Sköta och utveckla registerhållningen och verksamhetssystem. Ta ut/delge ekonomienheten vissa ekonomiska underlag.
• Samordna och driva åtgärder och projekt i linje med avfallsplanens mål.
KvalifikationerVi ser att du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom avfalls/miljöområdet eller offentlig förvaltning. För att trivas i rollen behöver du även ha några års yrkeserfarenhet inom relevanta områden. Har du erfarenhet av offentlig verksamhet inom hållbarhet, miljö eller offentlig förvaltning ser vi det som meriterande. Likaså om du har systemvana och erfarenhet av EDP Future. Goda datorkunskaper, framförallt inom Office-paketet, samt B-körkort är krav för tjänsten.
Vi tror att du som söker har intresse för avfallsfrågor, utveckling av drift och att bemöta kunder. Du gillar problemlösning och har god förmåga att utrycka dig i både tal och skrift i det svenska språket. Som person trivs du med att såväl kunna arbeta självständigt som i grupp mot gemensamma mål. I arbetet ingår både externa och interna kontakter och det krävs att du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta. Vidare ser vi att du har en förmåga att ta dig an arbetsuppgifter med noggrannhet, att du är analytiskt lagd och att har en god förmåga att ta initiativ till utveckling och förbättring.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet i denna rekrytering.
ÖVRIGT
Urvalsarbetet kan komma att påbörjas under ansökningsperioden. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25/23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Enhetschef Projektledning Infrastruktur & Avfall
Maria Modin - för frågor om rekryteringen
031-792 17 90 Jobbnummer 9137650