Utredare på kanslifunktionen
Ulricehamns kommun, Kanslifunktionen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Kanslifunktionen i Ulricehamn Vill du göra skillnad i människors vardag? Då ska du arbeta hos oss i Ulricehamns kommun! Vi är ungefär 2100 medarbetare med 200 olika yrken. Tillsammans ger vi god service till kommunens invånare och besökare.
I kommunledningsstaben ingår funktionerna ekonomi, personal, kommunikation och kansli. Arbetet består av såväl strategiska utvecklingsfrågor som operativt stöd till verksamheten.
Kanslifunktionen arbetar med juridiska ärenden och utredningar för hela förvaltningen. Kanslifunktionen är ett administrativt stöd till den politiska ledningen och här finns kommunstyrelsens diarium, notarius publicus, arkiv mm. När det är valår är det praktiska genomförandet av valen en stor uppgift. I kanslifunktionen ingår även överförmyndarverksamhet, säkerhet och krisberedskap, IT-strateg, folkhälsostrateg, miljöstrateg, projektledning och kvalitetsutveckling.
Nu söker vi en utredare till vår verksamhet!
Publiceringsdatum2018-04-20ArbetsuppgifterSom utredare med juridisk eller samhällsvetenskaplig kompetens kommer du arbeta med en stor variation arbetsuppgifter såsom;
• Sakkunnig och sekreterare åt kommunens fullmäktigeberedningar, med fokus på medborgardialog och arbetes formella steg
- Stöd åt kommunchef i handläggning, verksamhetsuppföljning, planering och kvalitetssäkring av ärenden m.m.
• Handläggare av ärenden kopplat till den politiska beslutsprocessen (riktlinjer, regelverk, handlingsplaner, motionssvar m.m.)
• Delta i arbetet med stöd och handläggning i juridiska frågor, främst gällande kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen
• Kunna kommunens ärendeprocess och möteshantering i ärende- och dokumenthanteringssystemet Ephorte och vara backup som kommunsekreterare
KvalifikationerDu som söker har en akademisk utbildning inom juridik, samhällsvetenskap eller annan examen som arbetsgivaren anser likvärdig. Du har sedan tidigare arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation. Har du genomgått kurs eller utbildning i kommunikation eller har erfarenhet av arbete i kommun, kommunalförbund eller föreningsliv ser vi detta som meriterande. Du får även gärna ha jobbat som nämndsekreterare, med juridisk handläggning, myndighetsutövning, projektledning eller muntliga föredragningar/presentationer.
Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten, systematisk, analytisk och har lätt att uttrycka dig mycket bra i såväl tal som skrift. Vi värderar en personlig mognad, dina kommunikativa och nätverkande förmågor och din förmåga att anpassa dig till förändrade omständigheter. Det är även viktigt att du kan arbeta med flera parallella processer samtidigt, då du kommer behöva växla mellan eget arbete och att stötta grupper i projektliknande arbetsformer.
Du arbetar bra med andra människor, löser konflikter på ett konstruktivt sätt och är orädd samt ödmjuk i ditt bemötande. Du har god kulturell medvetenhet för arbete i gränslandet mellan politik och förvaltning, och förstår värdet av ett gott relations- och förtroendeskapande arbete.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-09-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-14
Ange följande referens när du ansöker: A775208
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPehr Johansson 0766-43 50 12
FöretagUlricehamns kommun, Kanslifunktionen
AdressUlricehamns kommun, Kanslifunktionen
Höjdgatan
52386 Ulricehamn
KontorsadressHöjdgatan Ulricehamn
Jobbnummer 4096960
Observera att sista ansökningsdag har passerat.