Utredare individ- och familjeomsorgen

Gnesta kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun i Gnesta

Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta Flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa. Gnesta ligger i Sörmland ca 7 mil från Stockholm och växer mer än någonsin. Vi är snart 11 000 invånare och 800 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet. Du är varmt välkommen att bli en av oss!




Publiceringsdatum
2016-11-16

Arbetsuppgifter
Utredare för övergripande frågor inom individ- och familjeomsorgen:
Individ- och familjeomsorgen (IFO) i Gnesta kommun ansvarar för bland annat ekonomiskt bistånd, den sociala barn- och ungdomsvården, missbruks- och beroendevård, familjerätt samt mottagandet av ensamkommande asylsökande barn och ungdomar.

IFO utökar tjänsten som utredare från 50 till 100 %. Som utredare för IFO arbetar du med övergripande uppdrag från nämnden och IFO:s verksamhetschef. Uppdragen är att till exempel förbereda ärenden som ska beslutas i nämnd, arbeta med återkommande rapporter och utföra olika granskningar. I tjänsten som utredare deltar du också i verksamhetsutvecklingen genom till exempel framtagande och revidering av styrdokument och rutiner. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med omvärldsbevakning inom IFO:s ansvarsområde. Mycket av arbetet sker i samarbete med verksamhetschef.

Vi erbjuder:
En väl fungerande verksamhet där du har möjlighet till individuellt anpassad utveckling genom exempelvis utbildning. Vi har bra arbetsvillkor- det finns förutsättningar att arbeta planerat och strukturerat, det är god sammanhållning och vi är engagerade i att utveckla verksamheten. Du har möjlighet till flextid, friskvårdsbidrag och vi erbjuder dessutom sommartid. Sist men inte minst: Vi har en chef också- hon är kompetent och tydlig.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning som socionom eller inom samhällsvetenskapen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kunskap om att arbeta i en politiskt styrd organisation och har kunskap om socialtjänstområdet.

Du har erfarenhet av utredningsarbete samt god förmåga att analysera, uttrycka dig i tal och skrift och att arbeta strukturerat. Du tar stort eget ansvar, egna initiativ och du kan planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Om du dessutom är flexibel och öppen för att arbeta med olika uppgifter inom verksamheten, värdesätter samarbete och ett bra bemötande så kommer du att trivas hos oss. Du är serviceinriktad, då rollen till stor del innebär att utföra uppdrag åt exempelvis nämnd, verksamhetschef och kollegor på IFO.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A627494
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maud Höglander 0158 - 275 145
Sandra Bornlinder 0158 - 275 462

Företag
Gnesta kommun

Adress
Gnesta kommun
Västra Storgatan 15
64680 Gnesta

Kontorsadress
Västra Storgatan 15 64680 Gnesta

Jobbnummer
3164192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun: