Utredare/handläggare

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Är du nyutexaminerad och vill ha ett spännande jobb inom offentlig förvaltning? 

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker utredare/handläggare för ett tillfälligt uppdrag till avdelningen för tillståndsprövning.

Avdelningen ansvarar för tillståndsprövning för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och viss tillståndsprövning inom hälso- och sjukvården.

Publiceringsdatum
2016-09-16

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team, som en del av ett tillfälligt projekt, som sträcker sig fram till årsskiftet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda ansökningar från näringsidkare, som vill bedriva verksamhet inom socialtjänstlagens område. I tjänsten ingår även att besvara frågor om tillståndsprövning via telefon.

Kvalifikationer
Du har högskoleexamen inom ekonomi, statsvetenskap, juridik eller annan samhällsvetenskaplig utbildning som IVO bedömer som likvärdig. Som person är du serviceinriktad, noggrann, effektiv och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt, men tycker även om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har god förmåga att formulera skrivelser och beslut samt kan kommunicera resultatet av ditt arbete både internt och externt.
Meriterande

Erfarenhet av utrednings-/handläggningsarbete inom offentlig förvaltning 

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
Vi erbjuder

Vi erbjuder möjligheten att tillsammans med kompetenta medarbetare och kollegor arbeta för att IVO blir en modern myndighet som med bibehållen integritet bidrar till utvecklingen av vård och omsorg.

 IVO strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Information om tjänsterna

Tjänsterna är tidsbegränsade med start snarast möjligt och varaktighet tom årsskiftet.  Tjänsterna avser heltid med placering i Stockholm.
Kontaktpersoner och övrig information

För frågor vänligen kontakta avdelningschef, Anna Sundberg, 010-788 52 30 alternativt HR-specialist Anna-Kristina Engman 010-788 57 65.

Fackliga kontaktpersoner är Margit Markgren, SACO, 010-788 55 60, Britta Unneby, Vårdförbundet, 010-788 53 70 och Madeleine Kempe, Fackförbundet ST, 010-788 52 37.

Märk din ansökan med ref nr 2.6.1-30567/2016. Sista ansökningsdag är den 28 september 2016

Bifoga personligt brev och CV. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Vi undanber oss vänligt men bestämt säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Om IVO

Inspektionen för vård och omsorgs uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala kontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3053140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: