Utredare

Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd i Ulricehamn

Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.

Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan - kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus.

Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23000 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!

Administrativt processtöd är en del av intern service och vi ansvarar bl.a. för administrativt stöd till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. Som framgår av vårt namn är vår uppgift att generellt ge verksamheterna inom huvudprocesserna välfärd, lärande och samhällsutveckling stöd i administrativt arbete. Detta innebär bl.a. information och webb, utredningar, juridiskt stöd, systemförvaltning, överförmyndarverksamheten, stöd i projekt & utveckling samt växel/reception, diarie och vaktmästeri.

Publiceringsdatum
2013-09-26

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer till stor del att bestå av kvalificerade utredningar och utvärderingar. Ulricehamns kommun har alla verksamheter samlade under kommunstyrelsens förvaltning. Utredarnas uppgift är att på uppdrag från förvaltningen göra utredningar och underlag när beslut ska fattas i en viss fråga, eller utarbeta remissvar. Inom verksamheten finns ett team som utgörs av tre utredare. Utredarna är även sekreterare åt kommunfullmäktiges beredningar som arbetar med framtagande av måldokument.
Ulricehamns kommun har en antagen projektmodell och tjänsten innefattar även rollen som projektkoordinator.

Fokus för denna tjänst, under det första året, är att planera inför och vara ansvarig för kommunens arbete med de två valen under 2014.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en samhällsinriktad utbildning på högskolenivå, eller en utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi vill gärna att du har god kunskap om offentlig sektor, särskilt kommunal förvaltning och erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete.
Det är meriterande om du har erfarenhet/kunskaper i projekt- och utvärderingsmetodik.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och du har känsla och intresse för att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du bör ha körkort.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning om 6 månader kommer att tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-20
Betyg/intyg lämnas vid en eventuell anställningsintervju.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Ange följande referens när du ansöker: A351943
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Possner, Enhetschef 0321-596636

Facklig kontakt
Nås via kommunens växel 0321-595000

Företag
Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd

Adress
Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd
Bogesundsg 22 Stadshuset
52386 Ulricehamn

Jobbnummer
1662185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun, Administrativt processtöd: