Uthyrare/receptionist till LekebergsBostäder

Lekebergsbostäder AB / Butikssäljarjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergsbostäder AB i Lekeberg

Om arbetsplatsen
LekebergsBostäder har ett flertal fastigheter i Lekebergs kommun som inrymmer ca 430 lägenheter och Lekebergs Kommunfastigheter har verksamhetslokaler om ca 43 000 kvm. Arbetsplatsen är placerad i centrala Fjugesta.
Vill du vara med och bidra till trygga och trivsamma bostäder för Lekebergs invånare? Vi på LekebergsBostäder söker nu en uthyrare/receptionist som med stort engagemang vill bli en del av vårt kundnära team. Vi är ett positivt team på 11 medarbetare som har en god gemenskap.
Vi erbjuder dig:
en trygg anställning i ett kommunalt bostadsbolag med samhällsnyttigt uppdrag
ett omväxlande och utvecklande arbete i ett engagerat och sammansvetsat team
goda möjligheter att påverka och förbättra våra processer och kundrelationer
goda möjligheter till kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2025-06-04

Dina arbetsuppgifter
Som uthyrare/receptionist hos oss har du en nyckelroll i mötet med våra hyresgäster och i det dagliga arbetet på vårt kontor. Du blir vårt ansikte utåt och hjälper både nya och befintliga kunder med frågor kring boende, uthyrning och service.
Rollen som uthyrare innebär att man har många bollar i luften och trivs med ett omväxlande arbetssätt med fokus på att uppnå en effektiv uthyrningsprocess samt säkerställa nöjda hyresgäster.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
vara en del av vårt kundservice- och uthyrningsteam och bidra till ständig utveckling
bemanna receptionen samt svara på inkommande ärenden via telefon och e-post
utföra löpande administration och registrering i våra system
ta emot och hantera intresseanmälningar och hyresavtal
visa lägenheter för potentiella hyresgäster
ge stöd till hyresgäster i frågor kring inflyttning, avflyttning och kontrakt
vara ansvarig för avflytt och städbesiktning
stötta kollegor inom kundservice och uthyrning
hantera inkassoärenden/skuldhantering
hantera post och nyckeladministration



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
erfarenhet inom uthyrning och receptionsarbete på bostadsbolag
god datorvana
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
B-körkort och kan/får köra bil

Vi ser det som meriterande om du har:
kunskap inom hyresjuridik
erfarenhet av receptionsarbete
kunskap om hur en offentlig verksamhet fungerar.


Du är en person som trivs i en serviceinriktad roll med varierade arbetsuppgifter och gillar att möta människor. Vidare är du ansvarsfull, självgående och lösningsfokuserad. Du har en har god administrativ förmåga och kan strukturera ditt arbete. Du trivs med att använda digitala verktyg i arbetet och tycker det är roligt att lära dig nya system. Vi förutsätter att du trivs med att arbeta i ett mindre team där alla hjälps åt och delar med sig av sina erfarenheter så att vi kan utvecklas tillsammans.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden, tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-22
E-post: lebo@lekeberg.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergsbostäder AB (org.nr 556031-8791), https://lekebergsbostader.se/
Bangatan 7 (visa karta)
716 31  FJUGESTA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
VD
Jimmy Mattsson
jimmy.mattsson@lekeberg.se
0585-48852

Jobbnummer
9374494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergsbostäder AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergsbostäder AB: