Utbildningsansvarig

Järfälla kommun, Information och service / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information och service i Järfälla

Järfälla i nordvästra Stockholm är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Med ny tunnelbana, vägar och spår växer Barkarby station/ Stockholm Väst fram till ett av regionens bästa kollektivtrafiknav. Alla våra stadsdelar, exempelvis Barkarbystaden, växer och det byggs nya attraktiva bostäder för 30-40 000 människor. Samtidigt planerar vi för minst 10 000 nya jobb, högre utbildning och fler besökare.

Publiceringsdatum
2016-10-07

Arbetsuppgifter
Servicecenter ingår i administrativa avdelningen på Järfälla kommun. Vår målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. I vårt servicecenter tar vi emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare som hanteras i ett ärendehanteringssystem. Vi tar även emot felanmälan på kommunens samtliga fastigheter.

Vi har som mål att driva Sveriges bästa servicecenter - till den behöver vi nu en utbildningsansvarig då vår ordinarie ska gå på föräldraledighet.
Som utbildningsansvarig arbetar du med kompetensförsörjning och utbildning av medarbetare på Servicecenter. Det inkluderar kompetensutveckling i form av att skapa utbildningsplaner, utforma utbildningsmaterial samt utbilda. Det gäller främst utbildningar inom kundservice och samtalshantering.
Du agerar på direkt uppdrag från servicecenters chefer och rekryterar, introducerar och utbildar personal. Du arbetar nära andra enheter inom den administrativa avdelningen, som t ex eService, IT-support och intern service.
Det är viktigt att du i din roll som utbildningsansvarig har en helhetssyn och kan se vilka behov som finns när det gäller kompetensutveckling.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Utbildningsbakgrund
• Skapa utbildningsplaner för kompetensutveckling
• Utforma och ta fram pedagogiskt utbildningsmaterial samt utbilda
• Uppföljning och utvärdering av utbildningar

Kvalitetssäkring
• Ansvarig för kundundersökningar, analyser och förbättringsförslag
• Medlyssning samt uppföljning av resultat från kundundersökningar på individnivå

Kompetensförsörjning
• Rekrytera och introducera ny personal på Servicecenter och - vid behov - övriga enheter inom avdelningen
• Konsultativt stöd till cheferna vid rekrytering
• Ständigt arbeta med kompetensutvecklingen inom servicecenter

Servicehandläggare
• Arbeta ca 10 % i Servicecenters front som servicehandläggare i telefon, besökslokal samt reception.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har akademisk utbildning
• har erfarenhet av självständigt rekryteringsarbete, som inkluderar alla skeden av rekryteringsprocessen
• har erfarenhet av att skapa utbildningsplaner, utforma utbildningsmaterial samt utbilda
• är riktig duktig på Powerpoint, Excel och Word
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Vi ser gärna att du har:
• arbetat med kompetensbaserad rekrytering
• arbetat med kvalitetsuppföljning, t.ex. kundundersökningar
• erfarenhet från digitala rekryteringsverktyg, t.ex. Visma Recruit e.d.
• eftergymnasial utbildning inom pedagogik och/ eller beteendevetenskap
• har arbetat inom en kundtjänst tidigare
• har projektledarerfarenhet (t ex events, konferenser osv.)
• kunskaper i Bright Navigator
• kunskaper i något E-learning system

Vi söker dig som verkligen förstår vad kundservice är och alltid sätter kunden i fokus.
Då du kommer att utbilda personal är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen samt har lätt för att samarbeta med andra. Du kan planera och prioritera ditt eget arbete, tar ansvar för din uppgift och driver egna processer vidare. Du är väl medveten om verksamhetens mål, och gör ditt bästa för att uppnå dessa. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt för oss att du också är en flexibel person som gillar förändring.

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 75-100% Dagtid. årsarbetstid Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-12-12 , upphör: 2018-02-28 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-19
Ange följande referens när du ansöker: A614277
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Lindgren, Servicecenterchef sara.lindgren@jarfalla.se

Facklig kontakt
Anders Hagelin, Vision 08-580 285 30

Företag
Järfälla kommun, Information och service

Adress
Järfälla kommun, Information och service
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
3092865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Information och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Information och service: