Uppsökare för äldre
Södertälje kommun / Socialsekreterarjobb / Södertälje
2022-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Uppsökare för äldre" (publicerad 2024-05-13) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Är du en driven och engagerad person som brinner för ett arbete där du kan skapa goda förutsättningar för seniorer att leva ett gott liv?
Södertälje kommunen erbjuder hembesök till alla seniorer som fyller 80 och 85 år. Du som arbetar som uppsökare får en inblick i seniorens livssituation, ger information om hur seniorerna kan bibehålla eller förbättra sin hälsa och livskvalitet genom hälsans fyra grundpelare: fysisk aktivitet, bra matvanor, social samvaro och meningsfullhet. Som uppsökare informerar du även om vilka insatser som finns när senioren behöver stöd och hur man ansöker om dessa biståndsbedömda insatser. Förutom information pratar ni även om brandsäkerhet samt om fallpreventiva åtgärder. Du motiverar till sociala och fysiska aktiviteter vid behov för att minska den ofrivilliga ensamheten. Du tillsammans med din kollega tar även hand om de orosanmälningar som kommer in till myndigheten och arbetar i detta uppdrag uppsökande och motiverande. Ni hjälper även till med att fylla i avgiftsblanketteransökan och bostadsapassningsansökan vid särskilda behov.
Ditt arbete sker i nära samarbete med biståndshandläggare, bostadsanpassningshandläggare m.m. Du behöver även ha ett nära samarbete med övriga socialtjänsten, primärvård. Du kommer att ingå i det förebyggande teamet inom myndigheten. Det förebyggande teamet består av anhörigkonsulenter, fixare, aktivitetssamordnare, processledare och uppsökare. I teamet hjälps vi åt och därför kan det vid behov förekomma andra arbetsuppgifter som tillhör den förebyggande servicen som vi erbjuder till befolkningen.
Vem är du?
Publiceringsdatum2022-07-04Kvalifikationer• Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom socialt arbete tex socionom, hälsopedagog eller liknande.
• Du har tidigare erfarenheter av ett arbete med seniorer
• Körkort
Meriterande:
• God lokalkännedom.
• Kunskaper om åldrandet, kognitiva funktionsnedsättningar och vanliga geriatriska sjukdomar.
Dina personliga egenskaper• För att lyckas med uppdraget krävs det att du intar ett professionellt förhållningssätt, har ett helhetstänk med god systemisk förståelse som grund samt förmedlar information väl anpassad till målgrupperna.
• Du tar egna initiativ samt har ett nyfiket förhållningssätt med fallenhet för att knyta kontakter.
• Du är lösningsfokuserad och engagerad som person. Du tar stort ansvar för ditt uppdrag och för helheten.
• Du behöver även ha god samarbetsförmåga med kollegor och vara prestigelös.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Vi erbjuder dig
• Ett utvecklande och intressant uppdrag
• Goda möjligheter till kompetensutveckling
• Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid
• Friskvårdsbidrag
• Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar
Välkommen till oss!
Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler på Storgatan 42. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSödertälje kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "148568".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Carina Seth
carina.seth@sodertalje.se 08-52304444 Jobbnummer 6797855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.