Upphandlingssamordnare/Upphandlare
Kommunledningskontoret, Vaxholms stad / Inköpar- och marknadsjobb / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vaxholm,
Värmdö,
Lidingö,
Stockholm,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Vaxholms stad i Vaxholm Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.
För mer information om Vaxholm:
http://www.vaxholm.seVaxholms stads målområden kvalitet, livsmiljö och ekonomi anger att staden ska leverera en god kvalitet till lägsta möjliga kostnad för att tillgodose en bra samhällsservice och en hållbar livsmiljö och ekonomi i balans.
Vi erbjuder nu ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter inom såväl offentlig sektor som näringsliv vi Ekonomi- och upphandlingsenheten. Denna enhet ingår i Kommunledningskontoret som är kommunens organ för ledning, tillsyn och samordning av stadens olika verksamheter. Kontoret ansvarar för övergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, upphandling, HR, kansli, IT, kommunikation och strategiska funktioner.
Ekonomi- och upphandlingsenheten arbetar med övergripande frågor inom ekonomiorådet (fem personer) och med stadens centrala upphandlingsarbete (två personer).
Upphandlingsenheten är en kommungemensam resurs med uppdrag att genom upphandling tillgodose stadens behov av varor och tjänster enligt lagen om offentlig upphandling (LOU).
Enheten arbetar med alla typer av upphandlingar inom kommunens samtliga förvaltningar. Kommunledningskontoret, Barn- och utbildningsförvaltningen, socialförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen.
Enheten arbetar strategiskt med att utveckla och effektivisera upphandlings- och inköpsarbetet. Målsättningen är att utföra dessa uppgifter kostnadseffektivt och med en hög servicegrad. Enheten arbetar som ett team för att gemensamt skapa bästa förutsättningar att nå målen.
Publiceringsdatum2016-07-08ArbetsuppgifterVår organisation är liten, vilket innebär ett självständigt arbete och närhet till andra medarbetare inom stadens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i arbetet. Det ställer krav på affärsmässighet, integritet och noggrannhet. Kraven är höga, men vi utlovar ett både stimulerande och roligt arbete.
Vaxholms stad är en av de kommuner som från uppstartsfasen ingår i det regionala samarbetet med Stockholms Inköpscentral (STIC), en samverkan för upphandlingar inom SKL Kommentus Inköpscentral (SKI), ett arbete som stadigt expanderar.
Samverkan kring upphandlingar sker idag även med fem närliggande kommuner i Stockholm nordost.
Dina arbetsuppgifter• Ansvara för framtagning och underhåll av stadens upphandlingsplan.
• Medverka i och självständigt genomföra upphandlingar för stadens verksamheter. Arbetet omfattar hela processen från planering och behovsanalys till framtagande av kravspecifikation, upprättande av förfrågningsunderlag och utvärdering samt förvaltning av avtal och ramavtal. Vi arbetar idag i ett elektroniskt upphandlingssystem (Visma Tendsign).
• Upphandlingarna genomförs ofta i projektform i nära samverkan med verksamhetsföreträdare och med upphandlaren som projektledare. Vi arbetar idag i ett elektroniskt upphandlingssystem (Visma Tendsign).
• Stödja och utbilda verksamheterna gällande avtalsanvändning och information om upphandlingsenhetens avtal och verksamhet.
• Aktivt delta i upphandlingsnätverken.
KvalifikationerVi söker dig som:
• kan i nära samarbete med verksamheterna självständigt handlägga upphandlingar av varor och tjänster med varierande komplexitet samt utforma avtal och ramavtal.
• har minst två års erfarenhet av offentlig upphandling (LOU) eller motsvarande i försörjningssektorn (LUF).
• har relevant högskole-, YH utbildning eller lång arbetslivserfarenhet inom området
• kan vara en proaktiv ledare i upphandlingsprojekt
• kan samarbeta med såväl kollegor inom organisationen som med våra leverantörer.
• har god datorvana, främst avseende MS Office
• har arbetat med upphandlingssystemet Visma Tendsign och ärendehanteringssystemet Evolution.
• har en affärsmässig grundsyn, god servicekänsla, trivs med att arbeta konsultativt och samarbeta i team, samt lätt för att uttrycka dig väl, såväl skriftligt som muntligt.
• har förmåga att utföra arbetsuppgifter under tidspress, dvs klarar att producera snabbt men samtidigt upprätthålla god kvalitet.
• nyttjar din kunskap så att den bidrar till utveckling av verksamheternas upphandlingsarbete på ett positivt sätt genom att vara lyhörd, analytisk och flexibel men ändå drivande.
Vi lägger stor vikt på att du har god social kompetens och arbetar aktivt för att få ett fungerande team.
Vaxholms stad värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-10-01 Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönestättning, lämna gärna löneanspråk i din ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-11
Ange följande referens när du ansöker: A594267
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDerk de Beer, Chef Ekonomi- och upphandlingsenheten 08-541 709 90
FöretagKommunledningskontoret, Vaxholms stad
AdressKommunledningskontoret, Vaxholms stad
Box 1
18583 Vaxholm
Kontorsadress18583 Vaxholm
Jobbnummer 2947948
Observera att sista ansökningsdag har passerat.