Upphandlingsledare till Kungälvs Kommun
Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en växande kommun. Här finns 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglarmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från Göteborgs centrum. Kungälv är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhet och lärande som våra kärnvärden.
Läs gärna mer om oss på
www.kungalv.se .
Du kommer att bli en av 5 medarbetare som arbetar med upphandling på ekonomi- och upphandlingsenheten som totalt har 24 medarbetare. Vi arbetar med upphandlingsstödet Kommers Elite. Enheten fungerar som en stöd- och styrfunktion till kommunens verksamheter och har mycket kontakter med hela organisationen. Vi arbetar i stadshuset i Kungälv, ett ombyggt modernt aktivitetsbaserat kontor.
Publiceringsdatum2015-12-01Dina arbetsuppgifterI rollen som upphandlingsledare ska du samordna och utveckla upphandlingsprocessen i kommunen. Du ska vara ett stöd på enheten i juridiska frågor och ansvarar för omvärldsbevakningen av det rättsliga området som styr upphandlingsverksamheten. I arbetet ingår att genomföra upphandlingar framförallt inom bygg- och anläggningsentreprenader ihop med berörda verksamheter. Arbetet omfattar även att stödja verksamheterna i att utveckla sin upphandlingsprocess samt att informera och utbilda i upphandlingsfrågor. Avtalsvård och uppföljningar görs ihop med berörda verksamheter.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med juridisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av upphandlingsarbete inom offentlig verksamhet och goda kunskaper om LOU/LUF. Du är även väl bekant med AMA-AF, AB, ABT, ABK och dess tillämpningar. Du har erfarenhet av att leda och samordna processer. Vana från elektroniskt upphandlingsstöd är meriterande.
Som person är du mål- och kvalitetsinriktad. Du har en god samarbetsförmåga, är nyfiken, initiativrik och vill bidra till förbättringar. Du känner dig bekväm med att arbeta i en föränderlig miljö och förstår vikten av flexibilitet, lyhördhet och integritet för att möta verksamheternas behov.
Kontaktperson för detta jobbVälmommen att söka tjänsten. För mer information kontakta rekryteringskonsult Camilla Rippe,
camilla.rippe@se.experis.com , 031-617267. Intervjuer kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Rippe 031-61 72 67
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2555107
Observera att sista ansökningsdag har passerat.