Upphandlingskonsult inom bygg och fastighet
Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker för rekrytering till HBV en senior upphandlingskonsult med kunskaper inom LOU, bygg och fastighet.
HBV är en etablerad inköpscentral med inriktning på fastighetsrelaterade produkter och tjänster. Med över 160 ramavtal hjälper vi dagligen Sveriges kommunala bostadsbolag, våra medlemmar, att förvalta och utveckla boendet i ca 850 000 lägenheter. Vi är en ekonomisk förening vars övergripande uppgift är att främja medlemmarnas ekonomiska intressen. Att vi årligen omsätter drygt 1,9 miljarder kronor vittnar om våra framgångar. Med specialistkompetens inom områden som bygg, VVS, energi och säkerhet erbjuder vi allt ifrån stora samordnade upphandlingar till skräddarsydda entreprenadupphandlingar på konsultbasis. Nu söker vi fler medarbetare.
Att arbeta på HBV
På HBV kan vi LOU. Upphandlingar är vår kärnverksamhet. Vi är öppna för diskussion, lyhörda för idéer och nyfikna på nyheter. Med Sveriges bostadsbolag som uppdragsgivare får du garanterat utmanande och omväxlande projekt att driva. Proaktivitet är ett våra ledord, varför det är viktigt att du följer det som händer på marknaden och kan applicera det på dina uppdrag. Du är inte ensam. HBV är en stimulerande miljö där du har många kollegor att lära från och dela med dig till. Du har mycket goda möjligheter att fördjupa dig i våra specialistområden.
Publiceringsdatum2014-05-26Dina arbetsuppgifterSom upphandlingskonsult arbetar du främst med genomförande av upphandlingar enligt LOU, framför allt inom fastighetsförvaltning. Ett vanligt inslag i arbetet är att projektleda inköpsprocessen och leda möten med referensgrupper, uppdragsgivare och leverantörer. Du agerar även rådgivare i upphandlingsfrågor åt våra uppdragsgivare, tillika medlemmar. Tjänsten innebär dessutom arbete med våra ramavtal, det vill säga samordnade upphandlingar för varor och tjänster. Att hålla i utbildning och information om upphandlingar kan komma att ingå i rollen.
KvalifikationerErfarenhet av upphandling enligt LOU är ett krav, upphandlingar inom fastighetsförvaltning är meriterande. Vi värderar även erfarenheter av:
• entreprenadupphandling
• fastighetsförvaltning
• byggprojektledning
Upphandlingskonsult är en expertroll. Din utmaning är att hitta bästa, möjliga lösning för uppdragsgivaren. För att lyckas i din roll är det av stor vikt att du är lösningsorienterad, noggrann och initiativtagande. En god kommunikativ förmåga i tal och skrift och ett pedagogiskt förhållningssätt underlättar arbetet i dina många kontakter utåt mot marknaden.
Placering
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Midsommarkransen, söder om Stockholm. Här arbetar 30 engagerade personer varav 15 personer enbart med upphandlingar.
Läser gärna mer om oss och vår verksamhet
www.hbv.se .
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Arbetstider och omfattningHeltid / Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn Nilsson, Rekryterare 08-586 22 708
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1888626
Observera att sista ansökningsdag har passerat.