Upphandlingscontroller
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Upphandlingscontroller
KLK:2013:25
Kommunledningskontoret
Koncernstödsavdelningen viktigaste uppgift är att stödja Kommunledningskontoret, kommunens förvaltningar och bolag med effektivt och behovssatt stöd. Avdelningen utgörs för närvarande av funktionerna ekonomi, redovisning, upphandling, HR, arbetsmiljöenhet och intern service.
Vi erbjuder arbete som Upphandlingscontroller till dig som vill bidra till utveckling och effektivisering av Kristianstad kommuns beställnings- och inköpsmönster där den uppsatta kvalitetsnivån säkras samtidigt som hänsyn tas till ekonomiska parametrar.
Du kommer att vara placerad på Upphandlingsenheten som är Kristianstad kommuns centrala enhet där vi leder och genomför kommunens upphandlingar med undantag för tekniska upphandlingar. Idag är vi sex medarbetare; en upphandlingschef och fem upphandlare.
Publiceringsdatum2013-05-24Dina arbetsuppgifterSom upphandlingscontroller kommer du driva vidare det påbörjade arbetet med att införa e-handel i alla dess former. I arbetet ingår utveckling av analysinstrument som ska stödja kommunens verksamheter med bra uppföljningsunderlag kring inköp och avtalstrohet. Vidare ingår även att påvisa förbättringsområden som upphandlare och kommunledning ska vara uppmärksamma på.
Avtalsuppföljning är en viktig del i arbetet för att säkerställa att kommunen beställer till rätt pris och kvalité. Även framtagande av underlag som stöd för att öka kvalitén på upphandlingar och avtal ingår i arbetet. En viktig del i arbetet är kvalitetssäkring som identifieras via mätbara mål. Arbetet bedrivs i nära kontakt med olika nyckelpersoner både inom som utom kommunens organisation.
KvalifikationerDu ska ha universitets/högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande. Det är meriterande om affärsjuridik eller inköp ingått i din utbildning. Vidare ska du ha några års erfarenhet inom arbetsområdet. Du ska även ha erfarenhet av förbättringsarbeten och från att ha drivit projekt. Har du ledarerfarenhet är det meriterande. Det är önskvärt att du har erfarenhet av leverantörsutveckling samt av strategiskt inköpsarbete eller offentlig upphandling. Arbetet kräver B-körkort.
För att lyckas i arbetet ska du ha ett kreativt arbetssätt, samarbetsförmåga och utvecklingsfokus men även kvalitetsfokus, noggrannhet och struktureringsförmåga är viktiga egenskaper. Avtalsskrivning, avtalstolkning och informationsinsatser ingår vilket kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100 % med tillträde enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Peter Lindgren, Chef upphandlingsenheten 044-13 51 88
För facklig information, ta kontakt med
Marianne Kennysson, TCO, 044-13 60 06
Samir Mahmood; SACO, 044-13 23 23
Sista ansökningsdatum
2013-06-10
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på
www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1563201
Observera att sista ansökningsdag har passerat.