Upphandlingschef
Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun / Ekonomichefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun i Kristianstad Kommunledningskontoret ,Ekonomiavdelningen
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet. Förvaltningen består av en stab och nio avdelningar; juridik, kansli, IT, näringsliv, turism, kommuninformation, mark- och exploatering, ekonomi och personal. Inom personalavdelningen
finns kommunens inbyggda företagshälsovård.
"I Skåne Nordost arbetar vi i ett nätverk för Tandemrekrytering".
Arbetsuppgifter: Du ska leda, planera och samordna kommunens arbete med upphandlingar i nära samarbete med verksamheterna på förvaltningarna. Du ska ha förmåga att leda större upphandlingsprojekt och stödja upphandlarna i
upphandlingsarbetet. Analysera och effektivisera ankaffningsprocesen i kommunen. Medverka till att upprätthålla hög kompetensnivå för alla involverade beträffande de lagar och regler som gäller inom upphandling och inköpshanteringen. Vid behov aktualisera policy och riktlinjer inom berörda områden. Samverka i upphandlingsarbetet med andra kommuner och
kommunens bolag.
Kvalifikationer: Du ska ha ekonomisk högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig och gärna en juridisk utbildning/erfarenhet. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av offentlig upphandling på ledande nivå inom offentlig verksamhet och bred kunskap om LOU, LOV och LUF och andra lagar som styr upphandlingsområdet. Du ska ha erfarenhet från att hålla informationsträffar och utbildningar och gärna kunskap i Officepaketet. Erfarenhet av IT -baserade ekonomisystem/uppföljngsverktyg och elektroniska handelssystem är meriterande. Du ska ha goda ledaregenskaper och samverkansförmåga och du ska även ha en förmåga att se
helheten och i samverkan med verksamheterna åstadkomma goda upphandlingsresultat. Du ska vara självständig, ha god serviceanda, förmåga att samarbeta och jobba i projekt. Förmåga att strukturera och effektivisera inköps-och upphandlingsarbetet är ett krav. Du ska vara stresstålig och ha ett affärsmässigt tänkande och vara resultatorienterad.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning 1 juni eller enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2009-02-12Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-03-06
Skicka din ansökan till Kommunledningskontoret, Personalavdelningen, 291 80 Kristianstad. Märk ansökan med referens nr: 45/09
KontaktJan Kumm, Upphandlingschef Telefon: 044 13 51 88
Rolf Gustavsson , Ekonomidirektör Telefon: 044 13 60 07
Facklig kontaktJörgen Knutsson SACO Telefon: 044 13 51 29
Ann- Christine Strömbladh SKTF Telefon: 044 13 51 25
FöretagKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
AdressKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
KontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 400567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.