Upphandlingsadministratör
Kungälvs kommun, Kommunkansli / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kommunkansli i Kungälv I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Beskrivning av arbetsplatsen:
Kommunkansliet ansvarar för centrala stödprocesser såsom upphandling och inköp, juridik, arkiv, överförmyndarverksamhet, registratur, digitaliserings- och systemförvaltarfrågor samt nämndadministration.
Enheten har 29 medarbetare av vilka fem ingår i upphandlingsgruppen. Upphandlingsgruppen genomför upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader och använder sig av upphandlingssystemet Kommers men även avtalsdatabasen Proceedo. Gruppen består i dagsläget av tre upphandlare och en upphandlingsadministratör men ska på sikt även inkludera en avtalscontroller. Verksamheten bedrivs i ett modernt aktivitetsbaserat kontor i centrala Kungälv. Inom upphandlingsområdet har kommunen samarbeten med Göteborgs Stad men även med de övriga grannkommunerna.
Gruppen ska nu utökas med en ny upphandlingsadministratör
Publiceringsdatum2022-02-01Dina arbetsuppgifterSom upphandlingsadministratör i Kungälv är du spindeln i nätet för att säkerställa goda affärer för våra kommunmedlemmar och kommunens anställda. Tillsammans med vår andra administratör stödjer du kommunens chefer och beställare med direktupphandlingar, hjälper till med förnyade konkurrensutsättningar och besvarar frågor kring delegation och attestering. Du ordnar träffar och anbudsskolor för leverantörerna och administrerar vår avtalsdatabas Proceedo. Kommunen tar ut en administrativ avgift på ramavtalen och en viktig uppgift för upphandlingsadministratörerna är att säkerställa att avgiften betalas av leverantörerna. Du ansvara för kommunikationen via funktionsbrevlåda och hemsidan och hanterar de fakturor som avser upphandlingsverksamheten.
Vem du är
Du har flerårig eftergymnasial utbildning inom juridik eller upphandling och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Som person är du prestigelös och har lätt för att samarbeta med skilda kompetenser i en stor och komplex organisation. Du är van att hantera många bollar samtidigt och arbeta inom givna, ibland snäva, tidsramar. Noggrannhet och integritet är viktiga egenskaper i den här tjänsten och vi tror att du ser det här som ett första steg i en blivande karriär inom inköp och upphandling.
Har du erfarenhet av administrativt arbete för en kommun är det meriterande liksom erfarenhet av inköpsarbete.
Provanställning kan bli aktuellt.
Övrig informationAnsökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungälvs kommun, Kommunkansli
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/35".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)
Arbetsplats Kungälvs kommun, Kommunkansli
Kontakt Erik Lindskog
0722038513 Jobbnummer 6301201
Observera att sista ansökningsdag har passerat.