Upphandlare till Norrmalms stadsdelsförvaltning

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har drygt 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder dig en attraktiv arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att ge stockholmarna de bästa verksamheterna.



Norrmalms stadsdelsförvaltning som arbetsplats

Din arbetsplats kommer att vara vid förvaltningens huvudkontor som ligger på S.

t Eriksgatan 117 nära Odenplans station och Hagastaden. Tjänsten är placerad inom avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen har ett övergripande uppdrag att leda och stödja verksamhetsavdelningarna i arbetet med frågor inom HR, ekonomi och lokal. Avdelningen utgör även ett stöd till förvaltningens chefer och medarbetare i frågor rörande upphandling och inköp.

Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder: intressanta arbetsuppgifter som berör många människors vardag, huvudkontor i Stockholms innerstad, en arbetsplats med fokus på utveckling och samverkan, ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö, subventionerad friskvård, goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv, flextid och möjlighet till semesterväxling.

Rollen som upphandlare

Vi står nu inför spännande utmaningar när staden växer. Nu behöver vi rekrytera dig som är upphandlare och gillar samordning och som vill arbeta övergripande. Det är en nyinrättad tjänst med möjlighet att bygga upp rutiner och processer inom området på förvaltningen. Den närmsta framtiden behöver vi utveckla våra arbetsprocesser inom inköp och upphandling. I detta arbete har Upphandlings- och inköpsansvarig en viktig och drivande roll.

Vi söker en upphandlare för att samordna och driva förvaltningens arbete inom området. Du kommer också vara förvaltningens inköpsansvarig och ha det övergripande ansvaret för inköpsprocessen. Du kommer självständigt att genomföra upphandlingar kopplade till förvaltningens verksamhetsområden, ansvara för upphandlingsprocessen, säkerställa att upphandlingar sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens riktlinjer, vara ett stöd i direktupphandlingar och avrop samt samordna förvaltningens inköpsverksamhet. I rollen ingår att delta i nätverk internt inom staden och dialogmöten med externa leverantörer. Genom ditt arbete bidrar du till att utveckla och effektivisera samordningen av förvaltningens upphandlingar och inköp.

Dina erfarenhter och kompetenser

För att trivas i rollen bör du vara nyfiken som person och intresserad av de frågor som en stadsdelsförvaltning ansvarar för. Du ser samspelet med andra som ett viktigt verktyg för att utveckla upphandlingsprocessen och avtalsvården. Du kommer att vara ett viktigt stöd i förvaltningens strävan efter att konsekvent styra verksamheten mot de resultat vi ska uppnå.

Vi söker dig som har:

- relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- dokumenterad erfarenhet av arbete som upphandlare
- goda kunskaper inom lagen om offentlig upphandling
- hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Det är meriterande att ha erfarenhet av arbete som projektledare. Vidare är det meriterande om du jobbat som upphandlare inom Stockholms stad.

I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande personliga egenskaper: Som person är du självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta självständigt men har samtidigt en god samarbetsförmåga då arbetet innefattar samordningsansvar för inköp- och upphandlingsområdet. Vidare är du trygg och stabil, genom gott omdöme förhåller du dig professionell i arbetet. Vi söker dig som har ett flexibelt förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar och som bidrar med engagemang och kompetens.

Vi erbjuder dig en inspirerande och lärande arbetsplats där du får vara med i vårt team inom avdelningen för verksamhetsstöd. Välkommen med din ansökan!

Övrigt information

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2020-09-07

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/3901".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Norrmalm SDF

Jobbnummer
5349295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: