Upphandlare till Lerums kommun

Lerums kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Vårt kontor ligger centralt i Lerum med tågstation och gratis parkering ett stenkast bort. För oss är det viktigt att du mår bra och vi erbjuder frukt på arbetsplatsen, friskvårdsbidrag, personalstöd och kompetensutveckling.

Vårt arbete ger redan idag mycket goda resultat, vilket vi är stolta över, och vi vill fortsätta at utveckla våra arbetssätt så de som behöver vårt stöd får bästa möjliga insatser. Vill du bli en av oss och arbeta med något av det viktigaste och roligaste som finns i en framåtblickande kommun som drar nytta av närheten till storstaden och den mindre kommunens möjligheter? Kom då in med din ansökan redan idag!

Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens inköps- och upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Enheten är även ansvariga för kommunens e-handelssystem Proceedo där inköp av varor och tjänster ska ske samt där alla fakturor hanteras. Enheten arbetar strategiskt med inköpsfrågor genom hela inköpsprocessen. Upphandlingsenheten består av enhetschef, fem upphandlare, avtalscontroller samt e-handelsstöd och e-handelsutvecklare.

Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan, erfarenhetsutbyte och ett ständigt pågående utvecklingsarbete. Vi behöver din kompetens och breda erfarenhet inom upphandlingsområdet för att vara med och lyfta vårt arbete till nästa nivå.

För oss är det även viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du kommer att erbjudas möjlighet att kunna arbeta delvis på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid.

Publiceringsdatum
2024-01-17

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Arbetsuppgifterna ger ett helhetsperspektiv, där du blir en central person i processen.

Dina arbetsuppgifter innebär att planera och genomföra upphandlingar från start till tecknat avtal. Arbetet omfattar hela processen från framtagande av kravspecifikation och upprättande av upphandlingsdokument till förvaltning av avtal. Du samarbetar nära avtalscontroller och e-handelsutvecklare för uppföljning av avtal och inköp.

Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, speciellt då du har flera projekt pågående samtidigt. Din erfarenhet och trygghet gör att du bekvämt axlar rollen som projektledare och ibland ger du råd och stöd till verksamheten eller utbildar inom organisationen.

Kvalifikationer
• Du har en akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning, med inriktning mot upphandling/inköp eller annan relevant utbildning.
• Du har erfarenhet av självständigt kvalificerat upphandlingsarbete inom offentlig sektor.
• Du har erfarenhet av att arbeta självständigt och driva dina egna upphandlingar från start till tecknat avtal.
• Du har erfarenhet av arbete i ett webbaserat upphandlingssystem (vi använder idag Tendsign som upphandlingssystem).
• Du är väl insatt i upphandlingslagstiftningen.
• Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt samt förmågan att arbeta utvecklingsinriktat.
• Du är utåtriktad med hög grad av service och trivs med många kontakter och är kommunikativ både i tal och skrift.

Det är meriterade om du har:
• Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet av e-handel (inköp och fakturahantering) inom offentlig sektor, gärna i systemet Visma Proceedo.
• Erfarenhet av upphandlingsjuridik.
• Utbildning inom projektledning.
• Har du erfarenhet eller trivs med att utveckla inköpsprocesser och verka för att öka användandet av e-handel vid inköp är det ett extra plus.

För att trivas i rollen tror vi att du som person är självgående och drivande, tar ansvar för ditt arbetsområde och arbetar strukturerat och noggrant. Din goda samarbetsförmåga gör att du på ett smidigt och prestigelöst sätt bygger goda relationer och du kommunicerar lyhört med din omgivning. Att du tycker om att bidra till ett gott samarbete både internt och externt är av stor vikt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C173373".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Kontakt
Upphandlingschef
Marcus Rudholm
marcus.rudholm@lerum.se
0302-520768

Jobbnummer
8399477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun: