Upphandlare till E-hälsomyndigheten

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om tjänsten som Upphandlare
Uppdraget som Upphandlare innefattar bland annat att planera, genomföra och följa upp inköp av varor och tjänster i enlighet med Lagen om offentlig upphandling.

I arbetsuppgifterna som Upphandlare ingår även:
• Analysera organisationens behov och krav
• Utarbeta upphandlingsdokument
• Genomföra anbudsutvärdering och eventuella förhandlingar med leverantörer
• Säkerställa att upphandlingar och avrop följer aktuella regelverk och interna riktlinjer
• Skriva avtal
• Förebygga och hantera upphandlingsrisker
• Arbetet kräver ett gott samarbete med olika interna enheter och externa leverantörer.

E-hälsomyndigheten är i en expansiv fas och har ett flertal uppdrag som ska genomföras inom de kommande åren. Med anledning av detta har E-hälsomyndigheten behov av att ta in en upphandlingskonsult vilken ska förstärka Inköpsfunktionen och genomföra upphandlingar och avrop för E-hälsomyndighetens räkning.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-04 och beräknas pågå till och med 2025-04-03. Därefter finns möjlighet till förlängning i ytterligare sex (6) månader.

Stationeringsort för uppdraget är E-hälsomyndighetens lokaler i Stockholm. Det är möjligt att utföra delar av uppdraget på distans (i dagsläget cirka 3 dagar per vecka) dock ska detta ske i dialog med E-hälsomyndighetens uppdragsgivare.

Krav för tjänsten:
• Relevant universitets- eller högskoleutbildning eller på annat sätt förvärvade kunskaper.
• Minst fem (5) års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling, varav minst tre (3) år av arbetslivserfarenheten ska vara förvärvad någon gång under den senaste femårsperioden.
• Dokumenterad erfarenhet av att leda upphandlingsprocesser inom IT-området.
• Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
• Kunna lämna referens för liknande uppdrag som styrker ovan krav och erfarenhet
• Vara tillgänglig för uppdragsstart den 4 november och kunna närvara på E-hälsomyndighetens kontor i Kalmar 4-6 november 2024

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av att arbeta i clips i upphandlingsverktyget E-avrop.
• Erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2024-10-21

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco 's växel 010-173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
National recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se

Jobbnummer
8945845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: