Upphandlare, tidsbegränsad
Österåkers Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Österåker, tre mil nordost om Stockholm, är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling. Det unika natursköna läget med närhet till såväl storstad som världen genom flygplatsen Arlanda attraherar. Kommunens 41 000 invånare ökade med 600 personer förra året. Befolkningen är ung och nyföretagandet hör till det starkaste i landet. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer mot högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Visionen är att år 2020 vara länets mest attraktiva skärgårdskommun - en skärgårdskommun i världsklass. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se.
Österåkers kommuns upphandlingsenhet söker upphandlare som har ett uttalat intresse för affärer. Enheten ansvarar för kommunens upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Upphandlingsenheten har idag två medarbetare med placering i Åkersberga.
Information om tjänsten
Vi söker en upphandlare under en tidsbegränsad tid om 6 månader.
För tjänsten gäller att du ska ansvara för upphandlingsprocessen från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Arbetssituationen är ofta komplex och kräver mycket god ordning samt förmåga att parallellt hantera olika uppgifter.
Som upphandlare ska du verka för att företag, organisationer och enskilda upplever ett etableringsklimat som bygger på förtroendefulla relationer, öppenhet och konkurrensneutralitet och sköta hela upphandlingsprocessen självständigt.
Publiceringsdatum2015-11-16Kvalifikationer• relevant högskoleutbildning
• goda kunskaper om LOU
• erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av upphandling/ inköp/ försäljning från en större organisation
• erfarenhet av elektronisk upphandling
Som person är du affärsmässig och har stor integritet. Du har förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer vid upphandling och är initiativrik. Du är pedagogisk med god förmåga att kommunicera, har lätt för att uttrycka dig konkret och tydligt både i tal och skrift.
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför organisationen vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga och skapandet av goda relationer. Du är lyhörd och servicemedveten och ger ett gott bemötande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning i 6 månader
TillträdeFr o m 1 december 2015.
Omfattning
Heltid
Övrig information
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Strand, Upphandlingschef 08-54081081
fredrik.strand@osteraker.seFöretagÖsteråkers kommun
AdressÖsteråkers kommun
Hacksatsavägen
18486 Åkersberga
KontorsadressHacksatsavägen
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2530333
Observera att sista ansökningsdag har passerat.