Upphandlare med hög kvalitetsmedvetenhet

Socialstyrelsen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Upphandlingsenheten söker nu dig som vill fortsätta att utvecklas som upphandlare och som har ett starkt engagemang för upphandlingsfrågor.

Socialstyrelsens anskaffningar genomförs utifrån en tydlig intern process. Det innebär bland annat att en upphandlingssamordnare startar upp anskaffningsprocessen och agerar upphandlingsstöd till organisationen i ett första skede av processen. I nära samarbete med beställaren förväntas du sedan som upphandlare ge fortsatt stöd i processen samt säkerställa att anskaffningen genomförs helt i enlighet med LOU. Socialstyrelsen anskaffar huvudsakligen komplexa tjänster, bland annat olika typer av intellektuella tjänster.

Upphandlingsenheten, som idag består av 5 medarbetare, erbjuder organisationen stöd vid anskaffning av varor och tjänster samt vid upprättande och uppföljning av avtal. Som upphandlare hos Socialstyrelsen har du en stödjande och rådgivande roll och det är därför viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt i ditt arbete.

Tillsammans med kollegor och även självständigt kommer du också att genomföra utvecklingsarbete inom enheten. Du kan även få hålla interna utbildningar. Du förväntas bidra med din kompetens och ett engagerat medarbetarskap.

Upphandlingsenheten arbetar helt elektroniskt och i din roll bidrar du till att höja kvaliteten för anskaffade varor och tjänster och även att sänka Socialstyrelsens kostnader.

Vi söker dig som har
• minst tre års erfarenhet av offentlig upphandling och att självständigt ansvara för hela upphandlingsprocessen avseende upphandlingar över tröskelvärdet i LOU.
• akademisk examen.
• mycket goda teoretiska kunskaper i upphandlingsreglerna, främst LOU och relevanta delar i EU-rätten.
• erfarenhet av att upprätta kommersiella avtal.

För att lyckas i uppdraget är du analytisk och strukturerad och kan arbeta självständigt. Du är en god pedagog och har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt. Vidare är du utåtriktad och bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Du har en god förmåga att se helhetsperspektivet.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det kan också bli aktuellt med arbetsprov i samband med urvalsprocessen.

Det är meriterande om du har
• akademisk utbildning inom upphandlingsjuridik.
• erfarenhet av arbete med säkerhetsskyddade upphandlingar.
• erfarenhet av och goda kunskaper om arbete med systematisk avtalsuppföljning.
• erfarenhet av och goda kunskaper om det affärsmässiga perspektivet vid upphandlingar.
• erfarenhet av och goda kunskaper om offentlighet och sekretess, i synnerhet sekretessprövning av anbud, samt förvaltningsjuridik.
• erfarenhet av upphandlingsprocesser som kräver samarbete mellan flera olika kompetenser och funktioner i organisationen.

Anställningsinformation
Anställningen är tillsvidareanställning, heltid, med sex månaders provanställning och placering i Stockholm. Din tjänstetitel är upphandlare.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Välkommen med din ansökan senast den 27 mars 2019. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-7903/2019.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta rekryterande enhetschef Maria Ek 075-247 35 86. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Sofia Linden Falkenlöv 075-247 33 52. Fackliga företrädare är Rose-Marie Nylander för SACO, Åsa-Britt Edoff för ST samt Magnus Göransson för Vårdförbundet. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-03-06

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm

Jobbnummer
4651179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: