Upphandlare/Inköpssamordnare

Göteborgs stad., Fastighetskontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Fastighetskontoret i Göteborg

Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborgs framtid.

Vi är cirka 250 anställda och vårt kontor ligger i anrika lokaler nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, en god stämning och engagerade medarbetare. Arbetet på fastighetskontoret styrs politiskt och ytterst av fastighetsnämnden. Vårt uppdrag är spännande och hos våra medarbetare på fastighetskontoret finns en bred erfarenhet och en stor bredd i kunskap. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!


Publiceringsdatum
2018-05-08

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla inköps- och upphandlingsarbetet på fastighetskontoret?

I takt med att kontorets verksamhet växer ökar även antalet och typen av upphandlingar och vi söker nu en upphandlare/inköps-samordnare.

Som upphandlare/inköpssamordnare ansvarar du för att säkerställa kvaliteten i upphandlingsarbetet och ger råd och stöd under hela upphandlingsprocessen. I samarbete med verksamheterna genomför du eller är behjälplig i de upphandlingar som fastighetskontoret gör. Kontoret upphandlar mest på ramavtal genom avrop eller förnyad konkurrensutsättning, men även andra upphandlingar enligt LOU förekommer. I rollen ingår vidare att följa upp och utveckla förvaltningens upphandlingsprocesser och rutiner, att administrera digitala inköps- och upphandlingsverktyg, att internutbilda medarbetarna i inköp- och upphandling samt att delta i upphandlingsnätverk inom staden och vara kontaktperson gentemot förvaltningen för Inköp och upphandling. Förutom upphandling ingår i tjänsten vissa andra arbetsuppgifter såsom att ta fram underlag till och administrera attesträtter och delegationer.

Tjänsten som upphandlare/inköpssamordnare är nyinrättad och du kommer att tillhöra enheten Juridik och ärendeprocess. Enhetens organisation, som också är ny, hanterar förutom inköp och upphandling även juridik, arkiv och diarium samt nämndfrågor. Du har goda möjligheter att påverka tjänstens innehåll och utformning och har i arbetet hjälp av enhetens upphandlingskunniga jurister. Enheten består av ca 15 medarbetare och tillhör avdelningen för verksamhetsstyrning tillsammans med ekonomi, HR, kommunikation, IT och intern service.




Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med inriktning mot inköp, ekonomi, offentlig förvaltning eller motsvarande, vilket också kan inbegripa praktiskt förvärvad erfarenhet/kunskap. Du har erfarenhet av inköp och upphandling i offentlig verksamhet och från arbete med digitaliserade inköps- och upphandlingsverktyg. Många av fastighetskontorets upphandlingar är entreprenader, varför erfarenhet av entreprenadupphandlingar är meriterande.

Som person gillar du att arbeta tillsammans med andra och du är lyhörd för verksamhetens behov. Samtidigt har du förmåga att arbeta självständigt och kan prioritera bland egna arbetsuppgifter. Uppdraget kräver vidare att du är analytisk och lösningsorienterad samt att du är strukturerad, noggrann och vill arbeta med ständiga förbättringar.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.

Till rekryteringsföretag och annonsörer

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-27
Ange följande referens när du ansöker: A781789
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lindén Liljeström maria.linden.liljestrom@fastighet.goteborg.se 031-368 12 32

Företag
Göteborgs stad., Fastighetskontoret

Adress
Göteborgs stad., Fastighetskontoret
Box 2258
40314 Göteborg

Kontorsadress
Postgatan 10

Jobbnummer
4131170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Fastighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Fastighetskontoret: