Upphandlare
Kommunledningsförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningsförvaltning i Boden Vi söker Dig som vill ha ett intressant och utmanande arbete som upphandlare i en utvecklingsintensiv organisation.
Boden ligger i Norrbottens län, ca 3,8 mil från Luleå, och har ca 27 500 invånare. Bodens kommun köper tjänster och varor för ca 300 miljoner kronor per år. Syftet med upphandlingsverksamheten är att medborgarna skall få mesta möjliga nytta för pengarna. Upphandlingsenheten är organisatoriskt placerad inom kommunledningsförvaltningens ekonomikontor och består av en chef samt två handläggare.
Upphandlingsenhetens arbetsområde:
Kommunövergripande upphandlingar, specifika upphandlingar efter anmodan från kommunens förvaltningar, konsultativ upphandlingshjälp, internutbildning inom upphandlingsfrågor, information om gällande avtal samt ledning av projektgrupper för upphandling. Upphandling sker enligt Lagen om Offentlig Upphandling (LOU).
Upphandlares uppdrag:
Upphandlaren ska självständigt och i grupp genomföra upphandlingar av varor och tjänster. Arbetet innebär att du ofta kommer ha flera parallella arbetsuppgifter.
Arbetet omfattar
• hela upphandlingsprocessen, det vill säga faktainsamling, anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling, m.m.
• samarbete med medarbetare i berörda förvaltningar som i samråd står för sakkompetensen vid framtagande av förfrågningsunderlag,
• ansvar för att i upphandlingsprocessen samordna kontakter med flera aktörer; användarna, sakkunniga, leverantörer, kollegor med mera.
• att upprätta avtal med leverantörer,
• att följa upp tecknade avtal och förvaltningarnas avtalstrohet.
• rådgivning till förvaltningar och bolag i upphandlings och inköpsfrågor
Arbetet omfattar även att medverka i utbildningar och i utvecklingen av verksamhetens upphandlingsarbete. Övriga arbetsuppgifter är omvärldsbevakning på upphandlingsområdet.
Profil upphandlare:
Du ska vara mål- och kvalitetsinriktad och kunna driva och hantera flera frågor parallellt. Du är initiativrik, positiv och förstår vikten av flexibilitet, lyhördhet och integritet för att möta verksamheternas behov. Du ska vara van vid att arbeta självständigt, men du bör också ha erfarenhet av att leda och samarbeta i projekt. Du bör ha ett uttalat intresse för affärer och är van att arbeta strukturerat, naturlig pondus och är van att fatta beslut.
Kompetens och erfarenhet upphandlare:
Vi söker dig som har en lämplig utbildning på högskolenivå, till exempel civilingenjör, juridik, ekonomi och eller annan relevant utbildning inom upphandlingsområdet
Du bör ha erfarenhet av upphandlingsarbete och goda kunskaper om lagar och regler för upphandling inom offentlig verksamhet.
Det är väsentligt att du har god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Du har goda kunskaper och erfarenheter av elektroniska hjälpmedel.
Publiceringsdatum2011-01-12Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Provanställning kan förkomma.
ErsättningFast lön
Ange löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-28
Anställningsvillkor enligt avtal.
Ange följande referens när du ansöker: 3/11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ledigajobb@boden.seKontaktTomas pellikkä, 0921-622 28 (direkt),
tomas.pellikka@boden.seFacklig kontaktSKTF ., 0921-622 05 (direkt)
Katarina Wennman, SACO, 0921-624 14 (direkt)
FöretagKOMMUNLEDNINGSFÖRVALTNING
AdressKOMMUNLEDNINGSFÖRVALTNING
96186 BODEN
KontorsadressKYRKGATAN 24
BODEN
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0921-62000
Jobbnummer 819109
Observera att sista ansökningsdag har passerat.