Upphandlare

Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb / Inköpar- och marknadsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb i Karlstad, Kristinehamn, Sigtuna, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.

Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!
Tycker du det är kul att arbeta i stora komplexa upphandlingsprojekt? Tänka nytt och utvecklas
tillsammans med andra? Då har vi ett spännande jobb att erbjuda! MSB har nu behov av upphandlare.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att genomföra upphandlingar av varor och tjänster inkl. direktupphandlingar och förnyad konkurrensutsättning. Du kommer att arbeta med större upphandlingar som drivs som projekt där det finns en ansvarig projektledare. Men du ska också kunna vara den drivande vid mindreupphandlingar. Du kommer att ingå i ett team, men i rollen ingår även att vara beredd på att upphandla inom hela MSB:s verksamhet. Upphandlare på MSB arbetar med alla delar i inköpsprocessen som även innefattar avtalsuppföljning.

Arbetet innebär att kunna arbeta självständigt i ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom hela myndigheten. Du kommer även ha kontakt med andra myndigheter, organisationer samt olika leverantörer. Du driver förbättringsarbeten och arbetar med utvecklingsfrågor inom utpekat ansvarsområde men även för enheten som helhet. Tillsammans med kollegorna kommer du att arbeta med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra myndighetens inköpsprocess. Du kommer även att arbeta med stöd och rådgivning till verksamheten.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning inom teknik/IT, juridik, statsvetenskap, ekonomi eller annat relevant område och har arbetat minst två år inom offentlig upphandling eller,
• slutförd YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling och har arbetat minst två år inom offentlig upphandling/inköp eller,
• minst två år praktisk erfarenhet inom offentlig upphandling/inköp som vi bedömer likvärdig.

Som upphandlare hos oss krävs att du har generellt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet:
• som projekt- och/eller uppdragsledare eller har drivit upphandlingsprojekt
• av att arbeta i något av de upphandlings-/e-handelsverktyg som finns på marknaden
• av leverantörsstyrning & förhandling
• av avtalsuppföljning
• av IT-upphandlingar
• av kategoristyrning

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Det är viktigt att du har god analytisk förmåga och har lätt för att skapa dig överblick och se samband. Du är drivande och stabil och angelägen om att leverera förväntade resultat med hög kvalitet.

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.
Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Publiceringsdatum
2024-07-19

Om företaget
Upphandlingsenheten är en central funktion på MSB som både stödjer och styr hela myndigheten inom inköpsprocessen. Enhetens uppgift är att styra, utveckla, förvalta och följa upp MSB:s arbete med upphandling och avtalsförvaltning. Vidare ingår att inrikta och driva myndighetens upphandlingsarbete och utveckla och förvalta tillhörande systemstöd, processer och rutiner samt metoder för uppföljning av avtal och leverantörer. Upphandlingsenheten är uppdelad i team. Enheten leds av myndighetens upphandlingschef.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta upphandlingschef Hans Björk. Fackliga företrädare är
Niklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via
växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 5 september 2024.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/128".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb (org.nr 202100-5984)

Arbetsplats
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap

Jobbnummer
8807610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb: