Uppdragsansvarig inom personlig assistans vik
MAX assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MAX assistans AB i Ängelholm,
Båstad,
Höganäs,
Klippan,
Helsingborg eller i
hela Sverige Max Assistans AB är ett privatägt personlig assistansföretag som är det lilla företaget som sätter stort värde i den personliga kontakten.
Vi vänder oss till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning och vi värnar och arbetar för varje individs självbestämmande, utveckling och livskvalitet.
Vi kännetecknas för det personliga engagemanget i alla frågor som rör funktionsnedsättning. Vårt stöd är individuellt anpassat och innefattar även stöd för anhöriga och deras tankar och känslor.
Vi har korta beslutsvägar, snabb service, flexibilitet och tillgänglighet.
Vår värdegrund är:
• Kvalitet - att kunna möta och vara lyhörd för brukarens/kundens behov på bästa sätt
• Gemenskap- att alla inom Max Assistans AB känner sig delaktiga i verksamheten och blir sedda
• Trygghet- att det finns tydliga och anpassade rutiner för att både ge och ta emot assistans
Vi söker nu en uppdragsansvarig, tjänsten är ett vikariat på ca 1 år
Som uppdragsansvarig ska du ha socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig och du ska kunna gällande lagar, riktlinjer, vägledningar för LSS och vi ser gärna att du arbetat inom området LSS tidigare.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som god kommunikations- och samarbetsförmåga, kvalitetsmedvetenhet och flexibilitet.
Du arbetar för att ge högsta möjliga kvalitet till kunden genom att bla. verka för nöjda medarbetare, där kunskap och utveckling ger trygghet och professionalism i yrkesrollen.
Du ska också ha en uppmuntrande och inkännande förmåga. Vara initiativrik och drivande. Lyssna och ha viljan att göra det bästa av situationen. Du ska kunna se möjligheterna i alla situationer.
Du ska vara lösningsfokuserad och positiv i ditt sociala bemötande.
Du måste vara trygg och stabil även i de svåra besluten och du ska vara öppen för egen personlig utveckling.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande men i huvudsak innefatta:
• Kontakt med kunder, anhöriga och personal
• Hålla i APT/ Handledning/ Utbildning
• Rekrytering, anställningsintervjuer, anställningsavtal, anställningsintyg
• Rapportera till verksamhetschef, VD och hålla god kontakt med myndigheter
• Löpande schemaläggning och grundscheman
• Vara behjälplig vid LSS ansökningar och överklagningar
• Löpande dokumentation
Du ska vara social, drivande, strukturerad och självständig samt ha förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Vara intresserad av området och uppdatera dina kunskaper löpande samt vid tillfälle då detta krävs, kunna hoppa in som personlig assistent.
Du har ansvaret för att tillgodose kundens önskemål, ekonomi, personal, arbetsmiljö, kvalitet och utveckling.
Du ska ha erfarenhet av ledande befattning/arbetsledning.
Kontoret finns i Ängelsbäck, där du kommer att utgå från, ca 2 mil norr om Ängelholm. Lokalerna delas med administrativpersonal, verksamhetschef och VD.
Kunder finns inom köravstånd från kontoret.
Du kommer att vara direkt underställd och rapportera till Verksamhetschef och VD.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år. Viss flextid förekommer
Publiceringsdatum2015-11-04ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-04
Ange följande referens när du ansöker: 001
Ansökan kan skickas till e-postadress:
christel@maxassistans.seKontaktChristel Malmström 0431-362340 (Telefon)
info@maxassistans.seFöretagMAX assistans AB
AdressMAX assistans AB
Ranarpsvägen 54
26992 BÅSTAD
KontorsadressRanarpsvägen 54
Ängelsbäck
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0431-362340
E-postadress:
info@maxassistans.se Jobbnummer 2513069
Observera att sista ansökningsdag har passerat.