Undersköterskor till specialärende inom hemtjänst
Trollhättans Kommun / Undersköterskejobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättans Kommun i Trollhättan Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.
Om verksamheten
Källtorps hemtjänstgrupp utgår från Källtorpsgården och är beläget i fin miljö strax utanför centrala Trollhättan.
Vi jobbar utifrån den nationella värdegrunden och vårt fokus ligger på att genom en kvalitativ omvårdnad skapa förutsättningar för en god livsföring för våra äldre. Vi är ett härligt team på 40 medarbetare som med vårt goda samarbete hjälper varandra över gränserna.
Publiceringsdatum2023-02-14Om tjänstenVi söker nu undersköterskor till ett specialärende inom hemtjänst. Som undersköterska arbetar du utifrån den nationella värdegrunden som innebär att brukaren ges möjlighet till delaktighet och inflytande över de insatser som beviljats. Du kommer arbeta gentemot en brukare, en kvinna i 70 års ålder, som är i behov av stöttning, god omvårdnad, aktivering och avlastning både dag kväll och natt. Arbetstiderna är dygn med sovande jour.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasieexamen från Vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är positivt om tidigare har arbetat som undersköterska, gärna inom hemtjänst eller personlig assistans. Du skall också känna dig bekväm med att hantera delegerade HSL-insatser. Då vi använder Viva App i vårt dagliga arbete och arbetet består av flera kontaktytor samt dokumentation, ställer det krav på att du hanterar svenska väl, både i tal och i skrift. Även B-körkort är ett krav.
För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarsfull och noggrann i ditt utförande. Du behöver även vara stabil, lugn och trygg i dig själv och din profession. Du skall trivas med att det kan vara ett lugnare tempo ena stunden för att sedan vara iväg på olika aktiviteter tillsammans med brukaren. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsinformation
1 tillsvidaretjänst, med start 19 juni
1 tillsvidaretjänst, med start 1 september
För att arbeta hos oss behöver du uppvisa ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister. I samband med att du fyller i din ansökan, beställer du ett registerutdrag från polisens belastningsregister. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget, så beställ det i tid för att rekryteringsprocessen inte skall fördröjas, utdraget skickas hem till dig. Du hittar det på denna sida:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
Ersättning Fast Lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/73".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trollhättans kommun (org.nr 212000-1546)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Trollhättans Stad
Kontakt Lars Lindström, Enhetschef
0520-495392 Jobbnummer 7445615
Observera att sista ansökningsdag har passerat.