Undersköterska till nattpatrull, Laholms kommun

Laholms kommun / Undersköterskejobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Vi söker nu ny kollega till nattpatrullen i Laholm då en av oss går i pension.

Om Laholms kommun
I Laholm blåser det medvind! Här råder tillväxt och inflyttningstakten ökar stadigt. Med ett unikt läge vid havet i södra Halland, angränsande till såväl Skåne som Småland, är Laholm en attraktiv plats att både bo och arbeta på. Här finns livskvalitet i många former med stränder, branta skidbackar, milsvida cykelleder och Hallands äldsta stadskärna.

I Laholms kommun med cirka 2 000 medarbetare är ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar för att vara en utvecklande och professionell service- och myndighetsorganisation.

Vill du vara en del i vår utveckling? Varmt välkommen med din ansökan!


Publiceringsdatum
2022-02-23

Dina arbetsuppgifter
Som undersköterska i nattpatrullen utför du omvårdnad och sjukvård för brukare i ordinärt boende, rapporterar och dokumenterar. Som anställd i nattpatrullen kommer du även att ingå i socialtjänstens samarbete med Räddningstjänsten, dvs SemiFip som innebär att undersköterskor i nattpatrull kan komma att rycka in som Semi Första Insatsperson vid från larm från SOS-alarm. Kortfattat innebär det att vi kan vara först på plats vid olycka och utföra inledande insatser för at sedan bli avlösta av räddningstjänsten.

Kvalifikationer
Vi dina blivande kollegor önskar att du är lyhörd för brukares och medborgares behov, flexibel i tanke och handling och är modig. Vi önskar också att du har ett professionellt och ansvarstagande förhållningssätt, men ändå nära till skratt.

Du skall också har examen från omvårdnadsprogrammet samt godkänt betyg i svenska 1(A) eller svenska som andraspråk och samhällskunskap 1(A) eller motsvarande äldre utbildning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav.

SemiFip-utbildningen motsvarande fördjupning i HLR, Trafikolycka, drunkningstillbud och brand får du av oss.

Välkommen med Din ansökan och vi ser gärna att du bifogar CV och personligt brev.

Anställningsform
Tillsvidareanställning. Ange önskad sysselsättningsgrad i ansökan. Årsarbetstid tillämpas.

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Susanne Parkkinen Enhetschef 070-353 74 09.

Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-150 00

Sista ansökningsdag
2022-03-16
Intervjuer kan delvis komma att genomföras under ansökningstiden.

Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan i stället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.

Övriga upplysningar
Utdrag ur polisens belastningsregister kan komma att begäras vid anställning men ska inte skickas med ansökan.

Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.

Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Varaktighet, arbetstid
Ange önskad sysselsättningsgrad i ansökan Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Laholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Laholm:2022:60".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Laholms kommun (org.nr 212000-1223)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
6372571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: