Undersköterska till Borgvalla vårdboende
Helsingborgs kommun / Undersköterskejobb / Helsingborg
2022-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Undersköterska till Borgvalla vårdboende" (publicerad 2024-04-12) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.
Då två av våra medarbetare går i pension och en har inspirerats till att studera vidare till sjuksköterska, vilket vi välkomnar, söker vi nu nya kompetenta och engagerade kollegor till Borgvalla som kan ersätta dessa medarbetare. Vi vill att du ska bli en del av vårt engagerade team.
Borgvalla är ett vårdboende som ligger ute på landet i Vallåkra i vacker, lantlig miljö. Vi har 47 platser, varav 23 demensplatser. Det är ett trivsamt vårdboende som ger värme, trygghet och god omvårdnad, och vi arbetar aktivt utifrån utveckling och förnyelse.
Vill du bli en del av vårt team och på riktigt göra en förflyttning in i personcentrerad vård med nollvision tillsammans med oss? Välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2022-12-22Dina arbetsuppgifterSom undersköterska hos oss arbetar du med att möjliggöra för den enskilde att leva ett så självständigt liv som möjligt. I arbetet kommer du utföra insatser som personlig omvårdnad, social samvaro och stöd vid måltider med mera. Du skapar förutsättningar för en god livskvalité och en meningsfull tillvaro för de boende.
Som undersköterska ingår du i ett team med enhetschef, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du kommer att få utföra insatser som delegeras, såsom träningsinsatser, medicinöverlämning och såromläggning. Andra arbetsuppgifter är dokumentation enligt gällande lagstiftning samt kontaktmannaskap.
Vi arbetar efter traditionellt schema och har både dag- och kvälltjänstgöring samt varannan helg.
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad, vilket innebär att du bestämmer hur många procent du vill arbeta.
KvalifikationerVi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med människor och möter varje individ utifrån deras behov och önskemål. Du har ett engagemang samt intresse för äldreomsorg och demensvård. Du är flexibel, stresstålig och ansvarsfull samt vill arbeta på ett boende som präglas av öppenhet och lyhördhet.
Vidare har du förmågan att skapa goda relationer, har ett gott bemötande och är respektfull. Du är positiv och kan skapa tillit och trygghet för de boende. Du har god samarbetsförmåga, är självständig samt ansvarstagande både i arbetet gentemot de boende men även i arbetsgruppen. Du kan dela med dig av kunskaper och erfarenheter men även bejaka ditt egna och verksamhetens utvecklingsbehov.
För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du:
• vara utbildad undersköterska
• ha erfarenhet av demensvård
• ha grundläggande datorkunskaper och dokumentationsvana
• ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har en KY-utbildning eller annan utbildning inom demens samt har kunskap i Senior Alert, BPSD och Procapita. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat på en Stjärnmärkt och/eller Silviacertifierad enhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information
Sista dag att ansöka är 2023-01-30
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Snarast, enligt överenskommelse
Antal tjänster: 3
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157),
https://helsingborg.se Arbetsplats Helsingborgs stad
Kontakt Enhetschef
Anette Grundström
anette.grundstrom@helsingborg.se 042-10 38 03 Jobbnummer 7287336
Observera att sista ansökningsdag har passerat.