tysktalande supporttekniker

Klarna AB / Elektronikjobb / Stockholm
2010-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "tysktalande supporttekniker" (publicerad 2010-11-02) ⬅️


Visa alla elektronikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Fem år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 300 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Merchant Support är Klarnas ansikte utåt mot alla våra e-handelsföretag och det är vi som ger support och service till våra viktigaste kunder! Nu behöver vi förstärka verksamheten ytterligare med en tysktalande supporttekniker och letar efter dig som vill få möjlighet att kombinera ditt twekniksa intresse med många interna och externa kontakter. 
Som supporttekniker har du som uppgift att hjälpa våra kunder vid integreringen av Klarnas egenutvecklade betalningssystem. Du kommer att agera som rådgivare till e-butikerna med din tekniska kompetens. Även internt kommer du att ha en viktig roll då du kommer att ge förslag på olika lösningar både inom den egna gruppen samt andra avdelningar inom Klarna.
Vi söker dig som har:
• avslutade studier på gymnasienivå
• ett stort eget intresse av teknik och IT-lösningar
• goda kunskaper inom webbprogrammering främst HTML, CSS, PHP och/eller .Net och MySQL. 
• erfarenhet av att ha jobbat med support, servise och/eller försäljning.
• goda kunskaper inom det tyska språket
Om du har drivit eller varit delaktig i egna webbprojekt, gärna inom e-handle så är det mycket meriterande. Du tilltalas av möjligheten att kunna kombinera interna och externa kontakter med din kunskap inom teknik och programmering.

Publiceringsdatum
2010-09-29

Arbetstider och omfattning
Tysktalande supporttekniker till Merchant Support

Ersättning
Tillträde omgående

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Jill Åkerblom, 08-12012000

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
743049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: