Tysktalande person till vår kundsupport
Live out Life Europe AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Live out Life Europe AB i Göteborg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Vi söker en tysktalande person till vår säljavdelning för att stärka vår interna sälj- och kundsupport gentemot våra tysktalande marknader. Det är viktigt att du har tyska som modersmål och att du har växt upp och tidigare bott i Tyskland, Österrike eller tyska delen av Schweiz.
För att kunna kommunicera med våra kunder (som Intersport och Sport 2000) är det viktigt att du talar och skriver tyska flytande. Dessutom är goda kunskaper i svenska eller engelska meriterande för att kunna kommunicera internt med kollegor och andra avdelningar på kontoret. Har du tidigare erfarenhet av sälj och kundservice är det meriterande men inget krav.
Kort om oss:
GAIAM är ett marknadsledande yogamärke, med huvudkontor i New York och med Europakontoret baserat i Billdal, utanför Göteborg. GAIAM omsätter över 2 miljarder kronor och är världens största tillverkare av yogamattor och yogatillbehör. GAIAM äger även varumärkena SPRI och TAKEYA, som tillsammans kompletterar vårt stora utbud av fitness- och träningsprodukter.
Vårt huvudkontor ansvarar för produktion, försäljning, marknadsföring och kundservice för kunder runt om i Europa och Mellan Östern.
Vårt kontor och lager finns i Billdal (Kungsporten), i närheten av riksväg 158 mellan Göteborg och Kungsbacka med goda pendlingsmöjligheter. Busshållplatsen ligger cirka 200 meter från vårt kontor. Gratis parkering finns framför kontoret.
Dina arbetsuppgifter:
• Ditt övergripande fokus är att kontakta nya och befintliga kunder i DACH-regionen per telefon och e-post och bearbeta dessa genom säljprocessen från offert till inkommande order
• Du vårdar våra befintliga kunder och driver försäljning genom kundservice och support.
• Du är bra på datahantering och administration och behärskar Microsoft Office. Har du tidigare jobbat med affärssystem som Visma eller liknade är det en fördel.
• Du förväntas också kunna deltaga på ca 4-5 tyska mässor per år
Tjänsten är en heltidstjänst. Våra huvudsakliga kontorstider och din arbetstid är måndag till fredag, klockan 08-17.
Vi ser fram emot att få din ansökan via e-post senast den 15 oktober till:
christin.duziack@gaiameurope.de med referensen: "Vertriebsinnendienst Deutsch".
Mer information om oss
www.gaiameurope.se, www.gaiam.com, www.spri.com, www.takeyausa.comPubliceringsdatum2022-09-30Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-20
AdressLive out Life Europe AB
Bolshedens Industriväg 18
42750 Billdal
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Vertriebsinnendienst Deutsch".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Live out Life Europe AB (org.nr 556512-7759)
Bolshedens Industriväg 18 (
visa karta)
427 50 BILLDAL
Ansökan E-post:
christin.duziack@gaiameurope.de Arbetsplats Live Out Life Europe AB
Kontakt Country Manager DACH
Christin Duziack
christin.duziack@gaiameurope.de Jobbnummer 7031592
Observera att sista ansökningsdag har passerat.