Tysktalande first-line support söks omgående till Nets!

Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Kundservicejobb / Stockholm
2021-11-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Tysktalande first-line support söks omgående till Nets!" (publicerad 2021-12-21) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Drivs du av att hjälpa kunder och leverera service i toppklass? Har du erfarenhet av kundtjänst sedan tidigare och redo för nästa steg? Då har vi din nästa tjänst!

Nets är en ledande leverantör av digitala betalningslösningar i Norden och delar av Europa. Med över 40 års erfarenhet kopplar de samman banker, handlare och konsumenter via ett internationellt nätverk som möjliggör digitala betalningar.

Nets söker nu en tysk- och svensktalande medarbetare som ska arbeta som first-line support till sitt team. Teamet består av 14 kollegor där man stöttar upp varandra och hjälper till när det behövs. Som first-line support kommer du arbeta med teknisk support mot Nets kunder, vilket enbart är företagskunder. Du kommer bland annat arbeta med följande uppgifter på både tyska och svenska:

• Teknisk support via mail
• Teknisk support via telefon
• Hantera inkommande ärenden från kunder
• Vara behjälplig internt inom organisationen
• Övrig administration

Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer bli anställd av oss på StudentConsulting men arbeta hos Nets med kontor i Hammarby Sjöstad. Arbetstiderna är förlagda 9-17 där det är flexibelt gällande att arbeta på plats och att arbeta hemifrån. Tjänsten förväntas starta upp omgående med en ordentlig introduktion.


Publiceringsdatum
2021-11-10

Profil
Vi söker dig som minst har en avklarad gymnasieutbildning, gärna mot teknik eller ekonomi. Har du även studerat vidare på eftergymnasial nivå inom IT eller ekonomi är detta meriterande. Vidare ser vi även att du har cirka 2 års erfarenhet arbetslivserfarenhet, gärna inom kundtjänst eller en liknande supportroll. Du är flytande i både tyska och svenska, samt har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Har du tidigare arbetat i SAP är detta meriterande, och du är van vid att arbeta i Officepaketet.

Som person är du social och framåt, du har inga problem med att bjuda på dig själv. Du är en självklar lagspelare som alltid ställer upp för dina kollegor och stöttar ditt team. Du är utåtriktad och uppskattar att hjälpa folk. Slutligen är du noggrann och har mindsetet "kvalitet före kvantitet".

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)

Arbetsplats
StudentConsulting

Kontakt
Julia Edholm
julia.edholm@studentconsulting.com

Jobbnummer
6110731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ):