Tyskspråkig projektledare
Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Tyska Turistbyrån söker en projektledare med mycket goda kunskaper i både tyska och svenska för en heltidstjänst från november 2020.
Tyska Turistbyrån är Tysklands nationella turistråd med huvudkontor "Deutsche Zentrale für Tourismus" (DZT) i Frankfurt am Main. DZT representerar Tyskland som resmål på uppdrag av det tyska näringsdepartementet (BMWi). DZT utvecklar och genomför strategier och aktiviteter för att stärka den positiva bilden av tyska resmål utomlands och främja turismen i Tyskland. DZT finns representerat i 32 länder över hela världen.
I Sverige består Tyska Turistbyrån av två medarbetare och är ett dotterbolag till Tysk-Svenska Handelskammaren med säte i Stockholm. Vi söker en tysk- och svensktalande projektledare med främsta uppgift att ansvara för Tyska Turistbyråns pressarbete och sociala medier-aktiviteter.
Publiceringsdatum2020-08-10Dina arbetsuppgifterInom ramen för pressarbetet är du Tyska Turistbyråns ansikte utåt gentemot svenska journalister och sociala medier-aktörer. Följande ingår i dina arbetsuppgifter:
Ansvar för placering av turistiska Tysklandsteman med koppling till aktuella marknadskampanjer och samhällsrelevanta aspekter i svensk media
Organisation av pressresor samt att besvara journalistförfrågningar
Utvidga samt stärka nätverket inom press och sociala medier
Utförande av turistiska marknadskampanjer på uppdrag av tyska destinationer
Nyhetsbrev, pressmeddelanden och kampanjer i sociala medier i enlighet med uppdragsgivarnas önskemål
Bevaka svenska rese- och samhällstrender
Andra förekommande uppgifter såsom administrativa och budgetrelaterade frågor eller kommunikation med huvudkontoret
KvalifikationerDu har ett bra nätverk inom det svenska press- och sociala medier-landskapet. Du har arbetat med tyska partner/kunder, gärna inom främjandeområdet eller offentliga sektorn och förstår kulturskillnaderna mellan det svenska och tyska arbetslivet.
För att lyckas i rollen krävs att du är en mångsysslare med både god journalistisk känsla, förmågan att självständigt driva projekt framåt och en förståelse av administrativa processer. Du behärskar tyska och svenska språket på hög nivå i både tal och skrift. Du kan även kommunicera och hålla föredrag på engelska.
Du är van vid att arbeta med MS Office och har lätt att hitta dig tillrätta i digitala CRM- och ERP-program samt publiceringsverktyg. Som person är du självgående och diplomatisk, flexibel och stresstålig.
Du är initiativrik, strukturerad och kreativ och har god samarbetsförmåga och social kompetens.
Resor - även över helgen - inom Sverige, Norden och Tyskland med flyg, färja och tåg kan förekomma.
Din utbildning
Du har eftergymnasial utbildning inom turism, marknadsföring, journalism eller liknande och har helst jobbat inom något av dessa områden under några år.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde senast 1 november 2020. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
För mer information kontakta: Aino Weber,
aino.weber@handelskammer.se, 08-665 18 61
Vi ser fram emot din ansökan senast den 24 augusti 2020.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-24
AdressTysk-Svenska Handelskammarens Service AB
Valhallavägen 185
11553 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tysk-Svenska Handelskammarens Service AB (org.nr 556115-0847)
Valhallavägen 185 (
visa karta)
115 53 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
aino.weber@handelskammer.se Jobbnummer 5315249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.